شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم عابدینی

حوزه/ امام جمعه قزوین گفت: حادثه ساختمان پلاسکو دانشگاه ایثار و فداکاری از سوی انسان هایی است که شجاعانه و متعهدانه برای نجات جان انسانها دل به آتش زدند تا ما درس رشادت و فداکاری بیاموزیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، در مراسم پاسداشت شهدای آتش‌نشان که در ایستگاه آتش‌نشانی شهید بابایی قزوین برگزار شد، اظهار داشت: باید بپذیریم انسان ها در دوران زندگی خود با حوادث زیادی روبرو می شود و هر کدام می تواند آزمون و تجربه برای ما باشد.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: حادثه ریزش ساختمان پلاسکو یک امتحان بزرگ الهی است تا هم نواقص را متوجه شده و هوشیار شویم و هم انسان هایی که شاید کمتر دیده می شوند قدرشان مشخص شود.

وی افزود: اگر گرسنگی، فقر، ترس، نقص، جراحت و بلایا نباشد انسان مغرور می شود و تنها با مصیبت است که به خود آمده و برای ادامه زندگی اندیشه می کند و قدردان سلامتی و نعمت های الهی می شود.

رئیس شورای عالی حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد: آنچه در حادثه ساختمان پلاسکو، ملت و اهل عالم مشاهده کردند، ایثارگری و فداکاری بود و آتش‌نشانان به عنوان انسان های شجاع و ایثارگر با به خطر انداختن جان خود به دل آتش زدند تا نجات بخش دیگران باشند که این روحیه باید الگو برای همه ما باشد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین تصریح کرد: آتش‌نشانان در حالی که خود متأثراز این حادثه بزرگ بودند برای نجات دیگران، به میدان شتافتند و چنان حماسه ای آفریدند که این حادثه را در حافظه ملت و تاریخ کشور به یک درس بزرگ فداکاری و دانشگاه انسانیت تبدیل کردند.

امام جمعه قزوین بیان داشت: پلاسکو دانشگاهی با موضوع ایثار، شهادت، از جان گذشتگی و فداکاری برای نجات است و ما هم باید با تغییر رویکرد و دیدگاه خود آن را فقط انهدام یک ساختمان ندانیم؛ بلکه حادثه ای بدانیم که اوج شجاعت و ایثار را به رخ کشید.

وی ادامه داد: رفتار مردم ما در این حادثه نشان داد ملت ما فرهیخته و عاطفی است و در زمان لازم با وحدت و همدلی حاضر است فداکاری کند و به یاری دیگران بشتابد.

امام جمعه قزوین اظهار داشت: آواربرداری کاری سخت، سنگین و شبانه روزی بوده و مردم هنوز امیدوارند حتی یک نفر از دل آوار زنده بیرون کشیده شود و دعا می کنیم تا اینگونه شود.

در این مراسم که فریدون همتی استاندار، اعضا شورای شهر و جمع زیادی ازمردم حضور داشتند با نثار شاخه های گل ضمن گرامیداشت یاد جان باختگان با آتش نشانان قزوین همدردی شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha