پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
کلاس قرآن

حوزه/ مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی از شرکت پنج هزار و ۱۰۰ نفر در آزمون طرح تربیت حافظان قرآن استان خبر داد.

حجت الاسلام رئوف سیدنژاد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، با بیان اینکه طرح تربیت حافظان قرآن از سال 91 در بقاع متبرکه و اماکن مذهبی آغاز شده است، اظهار داشت: آزمون کتبی این طرح 28 بهمن ماه همزمان با سراسر کشور در این استان نیز برگزار می شود.

وی مربیان فعال در این طرح را 200 نفر اعلام کرد و گفت: حفظ قرآن کریم از جزء 30 آغاز شده و در مراحل پیشرفته ‌تر به حفظ چندین جزء و حفظ کل می‌رسد.

حجت الاسلام سیدنژاد با تأکید بر هدایت جامعه به سمت آموزه های انسان ساز قرآن کریم، تصریح کرد: قرآن دارای حقایق و آموزه های بسیاری است که باید از این آموزه ها در راستای ارتقاء و اعتلای جامعه اسلامی به نحو شایسته بهره گیری شود.

وی با اشاره به اینکه حق قرآن کریم در جامعه به خوبی أدا نشده است، گفت: بی تردید اقدامات و فعالیت های بسیاری در حوزه ترویج و اشاعه فرهنگ قرآنی در کشور انجام گرفته است؛ لکن در برابر عظمت قرآن بسیار ناچیز بوده و این امر می طلبد تا اقدامات بیشتری در این حوزه انجام گیرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: اجرای برنامه های مختلف با محور قرآن و انجام ایده های نو برای ترویج هرچه بیشتر روح قرآن در سطح جامعه اسلامی نیازی ضروری است.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha