چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام مهدی خدامیان آرانی

حوزه/ نشست علمی منبع شناسی و سیر تاریخی حوادث فاطمیه با حضور حجت الاسلام خدامیان آرانی، در مدرسه امیرالمؤمنین(ع) آران و بیدگل برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کاشان، حجت الاسلام مهدی خدامیان آرانی، در نشست تخصصی علمی پژوهشی «منبع شناسی و سیر تاریخی حوادث فاطمیه» که در مدرسه امیرالمؤمنین (ع) آران و بیدگل برگزار شد، به گزارشی پیرامون یکی از کتاب های خود به نام «حوادث فاطمیه» پرداخت.

وی افزود: این کتاب در 10 فصل گردآوردی شده که در آن ادله و مستنداتی از دیدگاه علمای اهل سنت و مجموعه ای از روایات و شروح نهج البلاغه بیان شده که به بررسی وقایع و حوادث جانسوز نخستین روزهای رحلت نبی مکرم اسلام(ص) پرداخته شده است.

نویسنده کتاب «حوادث فاطمیه» با بیان این مطلب که تاکنون 82 کتاب در موضوعات گوناگون به رشته تحریر درآورده ام، ابراز داشت: بسیاری از علاقمندان به حضرت زهرا(س) بارها از بنده درخواست داشتند تا تمام 110 حادثه بین رحلت حضرت رسول(ص) و شهادت حضرت فاطمه(س) را در یک کتاب جمع آوری نمایم که این کار در کتاب حوادث فاطمیه انجام شد.

حجت الاسلام خدامیان آرانی خاطرنشان ساخت: «هفته اشک و فتنه»، «روز دوشنبه»، «هفته مصیبت»، «روز هجوم اصلی»، «روزهای روشنگری»، «روزهای اندوه»، «شب آخر»، «روز آخر»، «شب وداع» و «روز تنهایی» ده مرحله سیر تاریخی فاطمیه در این کتاب می باشد.

وی در پایان تصریح کرد: در این کتاب از 117 منبع عربی-تاریخی استفاده شده و به تازگی چاپ پنجم آن نیز عرضه شده است.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha