پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام کاظم لو - حوزه قزوین

حوزه/ فضای مجازی در موقعیت خود یک تهدید مهم برای نظام جمهوری اسلامی و دین ما به شمار می‌آید، اما با اعمال آموزش‌های صحیح و حضور فعال همه مسئولین در صحنه می‌توان این تهدید را به فرصتی برای نظام جمهوری اسلامی تبدیل کرد..

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین، حجت الاسلام رضا کاظم لو، امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه فاطمیه به نفوذ دشمنان از طریق فضای مجازی اشاره و اظهار کرد:  دفاع از مرزهای دینی امری مهم و همگانی است، چرا که یکی از عمده‌ترین اهداف نفوذ دشمن است.

مدیر حوزه علمیه خواهران قزوین خاطرنشان کرد: فضای مجازی درموقعیت خود یک تهدید مهم برای نظام جمهوری اسلامی و دین ما به شمار می‌آید، اما با اعمال آموزش‌های صحیح و حضور فعال همه مسئولین در صحنه می‌توان این تهدید را به فرصتی برای نظام جمهوری اسلامی تبدیل کرد.

وی  با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت توجه به فضاهای مجازی در جامعه، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیاناتی اشاره کرده‌اند که اگر وظیفه رهبری به عهده‌شان نبود، تلاش  خود را صرف رفع مشکلات فضاهی مجازی می‌کردند که  نشان‌دهنده احساس خطر ایشان از زاویه فضاهای مجازی است.

 حجت الاسلام کاظم لو عنوان داشت: همه فرهنگ دوستان و کسانی که به نظام علاقه مند هستند باید برای دفاع از کشور و ارزش‌ها در این عرصه حضور داشته باشند.

وی ابرازکرد: حوزه علمیه خواهران با برگزاری مکرر کلاس‌های وبلاگ نویسی، آموزش نحوه صحیح ورود به فضای مجازی، استفاده از کارشناسان مجرب و در نظرگیری تدابیر لازم سعی در کاهش هرچه بیشتر معضلات فضای مجازی در جامعه دارد.

مدیر حوزه علمیه خواهران  افزود: خوشبختانه حوزه در این زمینه خوب عمل کرده‌است ولی هنوز شروع کار است و باید تلاش‌های  بیشتری در این خصوص صورت گیرد.

مدیر حوزه علمیه خواهران قزوین خاطرنشان کرد: در رسانه‌های عمومی و به ‌ویژه تلویزیون باید به چگونکی نهی کردن درست از فضاهی مجازی دقت فراوانی شود، چراکه منع نابخردانه آدمی را حریص‌تر می‌کند.

وی اظهارکرد:  ما باید مخاطبان خود را بشناسیم و متناسب با ویژگی‌های آن‌ها، آموزش ها را آغاز کنیم تا موثر واقع شود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha