جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ مراسم افتتاحیه مرکز تخصصی صحیفه سجادیه

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان گفت: امروز بشریت، بیش از هر زمان دیگر نیاز به قرآن، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه دارد، اما ما صدای صحیفه سجادیه را به جهان نمی رسانیم و حوزه علمیه باید در این راستا تلاش کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، آیت الله غلامعلی نعیم آبادی امشب در آیین افتتاح مرکز تخصصی صحیفه سجادیه با بیان اینکه جهان را با معرفی قرآن، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه از سرگردانی نجات دهید، اظهارداشت: متاسفانه ما نتوانسته ایم  آنطور که شایسته است حق قرآن، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه را ادا کنیم و این حق ادا نمی شود، مگر اینکه رشته های تخصصی پیرامون این سه کتاب شریف تاسیس شود.

 امام جمعه بندرعباس افزود: اگر آنچه که در صحیفه سجادیه است، را در اختیار میلیاردها انسان روی این کره خاکی  قرار دهیم، بدون تردید آنچه را که دارند رها می‌کنند و به صحیفه سجادیه متوسل می شوند.

عضو سابق خبرگان رهبری به جمله ای از" ژان ژاک روسو " اشاره کرد و افزود: این متفکر غرب در بیان پوچی جهان غرب و مکتب کلیسا می گوید وقتی فرزندان ما به کلاس درس می روند به آنها می آموزند یک بعلاوه یک، بعلاو یک نتیجه می شود، سه و این در حالیست که وقتی به کلیسا می روند یک بعلاوه یک بعلاوه یک نتیجه اش می شود یک!

وی بیان داشت: ما باید با ارائه و معرفی مفاهیم قرآن، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه، جهان را از سرگردانی نجات دهیم و در این مسیر، حوزه علمیه مسئول است.

آیت الله نعیم آبادی افزود: آنچه که در صحیفه سجادیه باید مورد توجه ویژه قرار گیرد، معارف الهی است؛ زیرا اگر ایمان به خدا فطری است، عالی ترین تفسیر آن در صحیفه سجادیه است که به صورت قابل فهم، شفاف و عالی بیان شده است.

وی با بیان این که ما در صحیفه سجادیه همه چیز می‌توانیم پیدا کنیم، گفت: مکارم الاخلاق صحیفه سجادیه این ظرفیت را دارد که جامعه را از نظر اخلاقی متحول کند.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با بیان این که حرکت در مسیر صیحفه سجادیه با تلاش برخی افراد شکل گرفته است، عنوان کرد: کار فرهنگی در رابطه با امام سجاد(ع) از بندرعباس شروع شد و در 12 کشور خود را نشان داد که ثابت شد در بندرعباس هم می‌توان موج ایجاد کرد.

آیت الله نعیم آبادی اظهار داشت: رشته تخصصی صحیفه سجادیه به برکت کنگره بین المللی امام سجاد(ع) ایجاد شده است و از جوشش چشمه کنگره بین المللی امام سجاد(ع)، برکات بیشتری می‌توان برداشت کرد.

وی با بیان این که امروز جهان به صحیفه سجادیه نیازمند است، گفت: امروز استکبار که در تلاش است چهره اسلام را خشن نشان دهد و نیاز ما به نهج البلاغه به اندازه نیاز ما به آب خوردن است، بنابراین صحیفه را به عنوان یک درس ضمنی و بانشاط بخوانید.

وی افزود: برگزاری رشته تخصصی صحیفه سجادیه باید تداوم داشته باشد و این پرچم برای همیشه با اهتزاز بیشتر خود را نشان دهد.

آیت الله نعیم آبادی با بیان این که مشکلات بشریت را می‌توان با فراگرفتن صحیفه سجادیه رفع کرد، تأکید کرد: استان هرمزگان پرچمدار تبیین مبانی آنچه که در صحیفه سجادیه است، در ایران و جهان خواهد شد و امید است روزی باشد که صحیفه سجادیه تنها به عنوان دعا نیست، بلکه گرفتن از صحیفه و دادن به مردم تشنه است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه مکارم‌الاخلاق صحیفه سجادیه این ظرفیت را دارد که جامعه را از نظر اخلاقی متحول سازد، گفت: صحیفه سجادیه فقط کتاب دعا نیست، بلکه کتابی است که مورد نیاز بشر امروز است؛ امروز باید ببینیم حرف‌هایی که به عنوان خوراک فکری به جهان ارائه شده است، چیست؛ بعد ببینیم چگونه جهان به صحیفه سجادیه احتیاج دارد.

انتهای پیام   313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha