پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سعید شیری معاون تهذیب حوزه علمیه آخوند

حوزه/ مدیر مرکز تخصصی مهدویت و تفسیر حوزه علمیه همدان با اشاره به نیاز جامعه به تبیین مباحث مهدوی، از پذیرش طلاب استان در رشته های تخصصی «مهدویت» و «تفسیر» خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، حجت الاسلام سعید شیری، مدیر مرکز تخصصی مهدویت و تفسیر حوزه علمیه همدان، در اولین جلسه دوره تخصصی مهدویت و تفسیر، در سالن جلسات کتابخانه آیت الله آخوند(ره) شهر همدان گفت: دومین دوره تخصصی مهدویت و اولین دوره تخصصی تفسیر، در  حوزه همدان آغاز شد.

وی در ادامه از قبولی 35 نفر در دو رشته تفسیر و مهدویت خبر داد و گقت: طلاب بعد از قبولی در آزمون ورودی کتبی در آزمون شفاهی شرکت کرده که از 56 نفر قبول شده در آمون کتبی، 35 نفر در مصاحبه علمی قبول شده و امتیاز لازم را کسب کردند.

معاون پژوهش حوزه علمیه آخوند(ره) مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه همدان را اولین مرکز تخصصی مهدویت در غرب کشور دانست و تصریح کرد: کلاس های دو رشته تفسیر و مهدویت در هفته چهار جلسه بوده که از شنبه لغایت چهارشنبه که هر روز چهار ساعت طلاب در کلاس حاضر می شوند.

وی ادامه داد: اساتید دوره ها نسبت به بعضی مواد درسی در همدان حاضر هستند و می توان گفت که این استان کمترین نیاز به استاد را در برگزاری این دوره ها دارد.

حجت الاسلام شیری خاطرنشان کرد: مواد امتحان شفاهی از طلاب متقاضی در این دوره فقه و اصول، قرآن کریم و تفسیر آن، ادبیات عرب، کلام، تاریخ، مسایل اجتماعی و سیاسی و  همچنین مهارت ها و سوابق تبلیغی افراد در پذیرش آنها بی تاثیر نبوده است.

وی با اشاره به مواد درسی رشته مهدویت در آغاز دوره، گفت: مواد درسی طلاب پذیرش شده در شروع کلاس ها در رشته مهدویت شامل امامت عامه، کلیات و تاریخ علم کلام، عربی معاصر، آیین نگارش، متن خوانی، ماخذ شناسی، کتاب شناسی، ادعیه و زیارت شناسی و مبانی رایانه است.

مدیر  مرکز تخصصی مهدویت و تفسیر حوزه علمیه همدان ادامه داد: مواد درسی رشته تفسیر نیز شامل آشنایی با قرآن کریم، روش تحقیق، تفسیر موضوعی خداشناسی، تفسیر موضوعی نبوت، تفسیر ترتیبی است.

معاون پژوهش مدرسه علمیه آیت الله آخوند(ره) گفت: یکی از نیاز های جامعه، تفسیر قرآن و بحث مهدی باوری است به همین جهت حوزه همدان در راستای تربیت دانش پژوهان قرآنی و مهدی شناس اقدام به راه اندازی دروس تخصصی تفسیر و مهدویت، در کنار دروس عمومی حوزه کرده است.

انتهای پیام

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha