جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
اقتصاد اسلامی

حوزه/به گفته یکی از اساتید مدرسه بازرگانی لندن، دانشجویان بین‌المللی در این دانشگاه نسبت به گذشته علاقه بیشتری به اقتصاد اسلامی نشان می‌دهند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از inbusiness، به گفته یکی از اساتید دانشگاهی مدرسه بازرگانی لندن، علاقه به اقتصاد اسلامی میان دانشجویان بین‌المللی از کشورهای مختلف، رو به افزایش است.

نارایان نایک، استاد اقتصاد در مدرسه بازرگانی لندن می‌باشد و  دروس اختیاری مربوط به امور مالی اسلامی و مدیریت ثروت را برای دانشجویان این دانشگاه تدریس می‌کند.

اقتصاد اسلامی، راه حل بحران مالی در دنیا

نایک در این باره گفت: دانشجویان رشته اقتصاد بین‌المللی از کشورهای مختلف رشد قابل توجه اقتصاد اسلامی را در جهان و همچنین در حوزه مالی متوجه شده‌اند. به ویژه این که وقتی تیم متخصص بحران اقتصادی در موسسات مالی از جمله کسانی که در امور مرتبط با اقتصاد اسلامی کار می‌کنند، موثرتر عمل می‌کنند.

نایک افزود: دروس اختیاری سطح پیشرفته در ارتباط با اقتصاد اسلامی در مدرسه بازرگانی لندن بیشتر توسط دانشجویان انتخاب می‌شود که این انعکاسی از علاقه روز افزون دانشجویان به این رشته می‌باشد. دانشجویان ما از  22 کشور مختلف چون پرو، ایرلند، چین، بلغارستان و مجارستان هستند و تنها یک پنجم دانشجویان کلاس‌های ما در سال گذشته را مسلمان تشکیل می‌داده‌اند.

به گفته نایک بیشتر دانشجویان همزمان به مشاغلی سرگرم بوده و تحصیل در دانشگاه را به عنوان شیوه‌ای در قدم گذاشتن به مسیری تخصصی‌تر و حرفه‌ای تر می‌بینند.

طبق آمار منتشر شده در یکی از همایش‌های بانکداری دنیای اسلام، اقتصاد اسلامی سالانه رشد بالای 10% نشان می‌دهد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha