جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
دیدار رئیس مرکز خدمات حوزه با نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی تصریح کرد: هرچند روحانیت نباید به دنبال تجمل‌گرایی باشد و هرگز از خداوند آن را طلب نمی کنیم، ولی روحانیون نباید از یک زندگی حداقلی نیز محروم باشند.

 به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بجنورد، حجت الاسلام و المسلمین ابوالقاسم یعقوبی، یک شنبه شب در دیدار رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به اینکه خدمت به قشر روحانیت و فضلا با خدمت به دیگر اقشار تفاوت دارد، بیان کرد: روحانیون به روح و جان مردم خدمت می‌کنند و مطمئناً خدمت به این قشر در مرحله بالاتری قرار دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان شمالی به مشکلات طلاب و روحانیون در زمان طاغوت اشاره کرد و افزود: پس از انقلاب آنچنان که باید از روحانیون حمایت نشد، تا اینکه امام خامنه‌ای با فکری باز و اشرافی که در مسائل روز دارند با تأسیس مرکز خدمات خواستند روحانیون به حکومت وابسته نباشند و هم از خدمات نظام نیز بهره‌مند شوند.

وی تصریح کرد: با تأسیس مرکز خدمات حوزه، روحانیون تا حدودی مورد حمایت قرار گرفتند تا دغدغه کمتری برای پرداختن به درس و بحث و برنامه های تبلیغی داشته باشند.

حجت الاسلام و المسلمین یعقوبی با بیان اینکه پیامبر(ص) فرمودند خدمت به بندگان خدا هم وزن ایمان به خدا است، گفت: کسی که توفیق پیدا می‌کند که برای حل مشکلات بندگان خدا فعالیت کرده و معضلی را حل کند کار او هم وزن ایمانش ارزش دارد.

وی با اشاره به اینکه مرکز خدمات حوزه توانسته بخشی از دغدغه‌های طلاب را که در نظام اسلامی نیز مورد هجمه قرار می‌گیرند، رفع کند، افزود: در زمان طاغوت روحانیت در مظلومیت بود و امروز نیز گاهی حرف‌هایی می‌زنند که مشخص است نمی‌دانند حوزویان با چه مشکلاتی رو به رو هستند.

امام جمعه بجنورد با اشاره به اینکه دست اندرکاران مرکز خدمات با وقف عمر خود جهت خدمت به روحانیت، در حقیقت از یک موقوفه بزرگ حفاظت می‌کنند، ابراز داشت: انقلاب ایران یک موقوفه بزرگ است و امام(ره) واقف آن است، شهدا بر آن مهر زدند و ما باید عمر خود را وقف این موقوفه بزرگ کنیم، چراکه ماندن این موقوفه بزرگ موجب ماندگاری اسلام ناب و ترویج آن می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین یعقوبی با بیان اینکه یکی از راه‌های حفظ انقلاب حمایت از طرفداران جدی انقلاب و جوانان انقلابی است، تصریح کرد: بخش عظیمی از این جوانان انقلابی در حوزه‌ها هستند که عمر خود را برای این نظام گذاشته‌اند.

وی با اشاره به اینکه فعالیت‌های مرکز خدمات به رشد علمی حوزه کمک می‌کند، گفت: اگر طلبه دغدغه مشکلات را داشته باشد در رشد علمی او تأثیر خواهد داشت، لذا شما با حمایت از روحانیت به رشد علم، فقه و اخلاق در حوزه کمک می‌کنید.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان شمالی با بیان اینکه امیرالمومنین علی(ع) می‌فرمایند هرجا تنگنا باشد اخلاق فاسد می‌شود، عنوان کرد: تنگناهای زندگی موجب بداخلاقی در زندگی می‌شود، باید این تنگناها را شناسایی و به‌اندازه توان آنها را رفع کرد تا مشکلات طلبه‌ها به‌اندازه‌ای رفع شود.

وی ادامه داد: هرچند روحانیت نباید به دنبال تجمل‌گرایی باشد و هرگز از خداوند آن را طلب نمی کنیم، ولی روحانیون نباید از یک زندگی حداقلی نیز محروم باشند.

حجت الاسلام و المسلمین یعقوبی در ادامه افزود: استعدادهای درخشانی در حوزه خراسان شمالی وجود دارد و درخشندگی حوزه استان در چند سال گذشته بسیار قابل توجه بوده است.

وی به سفر رهبر معظم انقلاب به خراسان شمالی اشاره کرد و افزود: حضور مقام معظم رهبری در استان بسیار تأثیرگذار بود و از آن سال اقبال به حوزه‌ها بسیار بیشتر شده و حضور مردم در نماز جمعه و دیگر زمینه های دینی از جمله پرداخت خمس و زکات چشمگیر تر شده است.


انتهای پیام/ ز

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha