سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
دانشجویان کانادایی هفته بیداری اسلامی برگزار می‌کنند

حوزه/ دانشجویان دانشگاه رجینا کانادا با هدف مبارزه با سوءتفاهمات و ذهنیت‌های موجود علیه اسلام، هفته بیداری اسلامی برگزار می‌کنند.

 به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری«حوزه» به نقل از leaderpost، دانشجویان دانشگاه رجینا در استان ساسکاچوان کانادا، «هفته بیداری اسلامی» برنامه‌های مختلف را برگزار می‌کنند.

هر ساله گروهی از دانشجویان این دانشگاه از جمله انجمن اسلامی با همکاری سه نهاد آموزشی دیگر در غرب کانادا، هفته بیداری اسلامی را برگزار می‌کنند. موسسات دیگری که در این امر مشارکت دارند شامل موسسه فناوری شمال آلبرتا، دانشگاه آلبرتا و دانشگاه ساسکاچوان هستند.

هفته بیداری اسلامی شامل فعالیت‌های مختلفی از جمله باجه اطلاعات عمومی درباره اسلام و  سخنرانی‌های مذهبی توسط اساتید مسلمان در ساعات بعد از ظهر تمامی روزهای هفته بوده و جمعه نیز «روز حجاب» برگزار می‌شود که در آن زنان غیرمسلمان فرصتی می‌یابند تا در کنار همکلاسی‌های مسلمانشان محجبه شوند.

* حضور هزار دانشجوی مسلمان در دانشگاه رجینا

منیر عثمان، دبیر انجمن اسلامی دانشگاه رجینا که دانشجوی سال دوم مطالعات مهندسی می‌باشد، در این باره گفت: این یک کمپین بزرگ سالانه است که هر ساله به هدف آگاه‌سازی جامعه درباره اسلام تشکیل می‌شود. انگیزه اصلی ما نزدیک شدن به اکثریت کانادایی‌ها و از بین بردن سوءتفاهمات و کلیشه‌های موجود درباره اسلام می‌باشد. انجمن اسلامی نه تنها از 1 هزار مسلمان در این دانشگاه حمایت می‌کند، بلکه سعی دارد رابطه مثبت و درک متقابلی میان مسلمانان و غیرمسلمانان ایجاد کند.

وی افزود: هدف اصلی فعالیت‌های این هفته ایجاد انسجام اجتماعی است. هنگامی که ما آگاهی درباره اسلام را افزایش دهیم می‌توانیم بهتر اسلام را درک کرده و اسلام‌هراسی و حملات مشابه را کم کنیم. ما قصد داریم تمام تلاش‌مان را برای ایجاد تحمل و پذیرش به کار بگیریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha