شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام علائیان-مدیرعامل صندوق قرض الحسنه مرکز خدمات در جمع طلاب شهر آشخانه

حوزه/ نماینده رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه در بازدید از مدارس علمیه آشخانه گفت: امروز جوانان جامعه تشنه معارف دینی هستند و انتقال این معارف با زبان روز وظیفه طلاب است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بجنورد، حجت الاسلام علائیان، مدیرعامل صندوق قرض الحسنه مرکز خدمات حوزه‌های علمیه ضمن حضور در مدارس علمیه خواهران فاطمه الزهرا(س)، بقیة الله(عج) شهرستان آشخانه و باقرالعلوم(ع) شهر راز، با طلاب و اساتید این مدارس دیدار و گفتگو کرد.

مدیرعامل صندوق قرض‌الحسنه مرکز خدمات حوزه های علمیه، قرآن کریم را در بین جامعه مهجور خواند و اظهار داشت: انس با قرآن و بهره‌مندی از معارف الهی مسئله‌ای است که اگر نسبت به آن بی‌تفاوت باشیم، قطعاً روز قیامت باید پاسخگو باشیم.

وی با بیان اینکه خداوند خلقت انسان را در بهترین قوام وجودی قرار داده است، افزود: متأسفانه گروهی از مردم به‌گونه‌ای عمل می‌کنند که قوام وجودی‌شان منحصر در توانایی جسمی می‌شود، حال آن که مقصود اصلی تعالی روحی انسان است.

نماینده رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه با توصیه به مغتنم شمردن فرصت محدود زندگی در دنیا، اذعان کرد: اینکه در روایات و آیات شریف، یکی از نام‌های روز قیامت یوم الحسره ذکر شده، به این جهت است که حتی کسانی که عمل صالح انجام داده‌اند در آن روز از کمی عمل خود پشیمان‌اند و حسرت می‌خورند که چرا بیشتر از فرصت با ارزش دنیا استفاده نکرده‌اند.

وی ضمن توصیه به نهایت استفاده از وقت در دوران طلبگی و تحصیل، اضافه کرد: باید به‌گونه‌ای با قوت در مباحث علمی وارد شوید که افق شما، تأثیرگذاری در جامعه و سربازی در دستگاه امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) باشد.

مدیرعامل صندوق قرض‌الحسنه مرکز خدمات حوزه، همچنین طلاب را به ارتباط و انس بیشتر با امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) توصیه کرد و گفت: امروز بیش از هر زمان دیگری امام عصر(عج) به یاری طلاب نیاز دارد و برای یاری حضرت باید به علم و تقوا مجهز شد.

حجت الاسلام علائیان در بخش دیگری از سخنان خود فعالیت خواهران طلبه را بسیار ارزشمند توصیف کرد و ضمن توصیه به ارتباط با خانواده و اقوام جهت نشر معارف الهی گفت: از لحظه ای که وارد حوزه می‌شوید باید دغدغه خود را اصلاح جامعه و تأثیرگذاری و جذب خواهران شهر محل سکونت خود قرار دهید.

وی حفظ ایمان بانوان را تحت تأثیر اقدامات حوزه خواهران خواند و تصریح کرد: زنده کردن جامعه، به نجات از بیماری جسمانی نیست؛ بلکه مصداق آن جلوگیری از انحراف انسان‌هاست و باید بدانید اگر بتوانید با مدارس ارتباط بگیرید و آنها را مشتاق و جذب معارف دین کنید یک جامعه را زنده کرده‌اید.

نماینده رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه ادامه داد: امروز جوانان جامعه تشنه معارف دینی هستند و انتقال این معارف با زبان روز وظیفه طلاب است و فردای قیامت از ما سؤال خواهند کرد که چند نفر را توانستی به راه دین بیاورید.

تأکید مرکز خدمات بر ارتقای علمی و تحصیلی فرزندان طلاب موضوع بعدی مورد اشاره حجت الاسلام علائیان بود. وی در این زمینه گفت: کلاس‌های تقویتی درسی و همچنین همایش‌های تقدیر از ممتازین تحصیلی از جمله برنامه‌هایی است که در مرکز خدمات برگزار می‌شود و بحمدالله نتایج خوبی دربرداشته است.

نماینده رئیس مرکز خدمات حوزه در پایان ضمن تشریح فعالیت‌های مرکز و توصیه جهت مراجعه طلاب به پنل کاربری خود در سایت مرکز، به سؤالات طلاب و اساتید پاسخ گفت و از اساتید و ممتازین تحصیلی تجلیل کرد.


انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha