جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین مهدی حقی در نشست خبری هجدهمین همایش کتاب سال حوزه

حوزه/ دبیر هجدهمین همایش کتاب سال حوزه از ارسال ۸۷۵ اثر به دبیرخانه همایش خبر داد و گفت: از این تعداد، ۲۴۲ اثر به مرحله نهایی راه پیدا کرده که ۳۶ اثر کاندیدای برتر می باشند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین مهدی حقی صبح امروز در نشست خبری هجدهمین همایش کتاب سال حوزه که با حضور اصحاب رسانه برگزار شد، اظهار داشت: در هجدهمین همایش کتاب سال حوزه 875 اثر به دبیرخانه رسیده است که از میان این تعداد، 137 اثر، پایان نامه های سطح چهار حوزوی می باشند.

وی ابراز داشت: سالانه قریب به یک هزار اثر در حوزه تولید می شود که عدد مناسبی بوده و قالب آن در کتاب سال حوزه عرضه می شود که این آثار، ناظر به نیازها بوده و پاسخ دهنده بسیاری از مشکلات کشور است که از برکات این همایش می باشد.

دبیر هجدهمین همایش کتاب سال حوزه خاطرنشان ساخت: تقریبا 28 درصد آثار به تعداد 242 اثر به مرحله رقابت های اصلی همایش راه پیدا کرده و بیش از 600 داوری بر روی این تعداد اثر انجام شده که در پایان 36 اثر کاندیدای آثار برتر شده اند.

حجت الاسلام والملسمین حقی تصریح کرد: از 9 اثر برگزیده، 9 اثر شایسته تقدیر و 18 اثر قابل تحسین در روز همایش تقدیر به عمل خواهد آمد.

وی بیان داشت: همچنین در این همایش از دو شخصیت علمی، حضرات آیات صافی گلپایگانی و مرحوم موسوی اردبیلی به پاس خدمات در عرصه پژوهش و تألیف آثار گرانسنگ تجلیل خواهد شد.

دبیر هجدهمین همایش کتاب سال حوزه اظهار داشت: از رخدادهای حاشیه ای این همایش، رونمایی از سه اثر قابل توجه معاونت پژوهش حوزه های علمیه با نام «اولویت های پژوهشی فقه سیاسی»، «اولویت های پژوهشی دانش اصول فقه» و «فرهنگ واژگان پژوهش» می باشد که اثر سوم گامی مهم در راستای استانداردسازی فضای پژوهش در کشور می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین حقی ابراز داشت: این همایش هفتم بهمن ماه جاری از ساعت 9 صبح در محل مدرسه علمیه امام کاظم(ع) با سخنرانی حضرت آیت الله مکارم شیرازی و آیت الله اعرافی با حضور نمایندگان بیوت مراجع عظام تقلید، اساتید سطح عالی حوزه، پژوهشگران، نویسندگان، طلاب و فضلا برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان ساخت: مجموعه آثار در 16 گروه علمی تقسیم بندی شده که تحلیل محتوایی 11 گروه در ویژه نامه همایش منتشر خواهد شد.

دبیر هجدهمین همایش کتاب سال حوزه در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از رشد کمی و کیفی آثار رسیده به این همایش نسبت به همایش سال گذشته تصریح کرد: تعداد آثار رسیده به دبیرخانه هجدهمین همایش کتاب سال حوزه نسبت به سال گذشته، 6 درصد کمتر بوده است، یکی از دلائل آن، ارائه شاخص های ارزیابی می باشد که مراکز پژوهشی و انتشارات، گلچینی از آثار خود را مطابق با شاخص ها ارسال می کنند؛ اما امسال از نظر کیفی رشد مناسبی داشته ایم.

حجت الاسلام والمسلمین حقی بیان داشت: امسال 51 نفر از بانوان طلبه نیز در این همایش شرکت داشته اند که تعداد چشمگیری است.

وی در پایان گفت: تقدیر از ناشر برگزیده و ناشر شایسته تقدیر از دیگر برنامه های هجدهمین همایش کتاب سال حوزه می باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha