جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
روحانیون پزشک

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین ربانی، مرکز خدمات حوزه را پشتیبان آرمان‌ها، مأموریت و رسالت روحانیت خواند و از برگزاری همایش «فرزندان حوزه در عرصه سلامت» خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بجنورد، حجت الاسلام و المسلمین سید حسن ربانی، یک شنبه شب در دیدار نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی با بیان اینکه روحانیت خاستگاه اصلی انقلاب است، گفت: روحانیت عقبه اسلامیت جمهوری اسلامی است و اگر نباشد، اسلامیت آن حفظ نمی‌شود.

وی با بیان اینکه روحانیت نقش مؤثری در ارتقا فرهنگی و دینی جامعه دارد، افزود: استقلال ما در گرو ایمان مردم است و مردم اگر مؤمن باشند، پای استقلال کشور می‌ایستند.

رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور ادامه داد: نهاد روحانیت خاستگاه اصلی انقلاب است، ولی از انقلاب چیزی برای خود نخواسته است و با توجه به نقش ویژه‌ای که در جامعه دارد نیاز است به ضروریات زندگی آنها توجه شود.

وی  در ادامه با اشاره به جامعه هدف مرکز خدمات حوزه، گفت: در ایران اسلام چهار مجموعه حوزوی مربوط به برادران، خواهران، اهل سنت و طلاب غیر ایرانی وجود دارد که تمام آنها تحت پوشش مرکز خدمات حوزه قرار دارند.

حجت الاسلام والمسلمین ربانی افزود: جمع دیگری از طلاب هستند مانند ائمه جمعه و جماعات و منبری‌ها که جزء هیچ‌کدام از این چهار مجموعه نیستند و این افراد نیز تحت پوشش مرکز خدمات نیز قرار دارند.

وی با بیان اینکه روحانیون در عصر ما هم مظلوم هستند و هم محروم گفت: روحانیون مظلوم هستند، از این جهت که مردم تصور می‌کنند که زندگی راحتی دارند و مظلوم هستند برای اینکه در شرایط بسیار سختی زندگی می‌کنند.

رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه افزود: مردم تمام روحانیون را با تعداد اندکی که مسئولیتی دارند یا شاغل هستند، مقایسه می‌کنند، درحالی‌ که اکثر روحانیون تنها به شئون طلبگی مشغولند و درآمدی جز شهریه ندارند.

وی با اشاره به اینکه مرکز خدمات در تلاش است که خدماتش هدفمند با اهداف حوزه باشد، ابرازداشت: مرکز خدمات پشتیبان آرمان‌ها، مأموریت و رسالت روحانیت است و دستیابی به این هدف موجب شده است که خدمات مرکز هدفمند با اهداف حوزه باشد.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی گفت: تلاش ما این است که خدمات خود را از خدمات صرفاً مادی به خدمات عاطفی و فرهنگی گسترش داده و جامعه هدف مرکز را از خود روحانیت به خانواده و فرزندان که نقش ویژه‌ای در مأموریت روحانی دارد توسعه دهیم.

وی با اشاره به اینکه خانواده‌ها نقش مؤثری در انجام رسالت طلبگی روحانیون دارند، خاطرنشان کرد: یکی از رویکردهای مهم مرکز خدمات ارائه خدمات فرهنگی ویژه خانواده‌ها است و به آنها توجه ویژه‌ای دارد.

رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه به برنامه‌های مرکز خدمات در تجلیل از فرزندان ممتاز تحصیلی اشاره کرد و گفت: در سال تحصیلی 91-90 در کل کشور حدود 8 هزار فرزند روحانی ممتاز تحصیلی داشتیم درحالی‌که با تشویق‌ها و برنامه‌ریزی‌های انجام شده در سال جاری حدود 33 هزار فرزند روحانی، ممتاز تحصیلی شدند و در برخی از رشته‌ها در مقطع دکتری جزو برترین‌های کشور بودند.

وی با اشاره به برگزاری «همایش فرزندان حوزه در عرصه سلامت» توسط مرکز خدمات، اظهار کرد: این همایش ویژه روحانیون پزشک و فرزندان پزشک روحانیون در هفته جاری برگزار می‌شود و در تلاشیم که از این ظرفیت برای بهداشت و سلامت جامعه هدف مرکز استفاده کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی به برنامه‌های مرکز خدمات در تکریم معمرین اشاره کرد و گفت: معمرین نقش بسیاری در فرهنگ دینی مردم داشته‌اند و مرکز خدمات ضمن دیدار با معمرین و خانواده‌های آنها از سال‌ها تلاش تبلیغی آنان قدردانی می‌کند.

وی با اشاره به اینکه حضور نمایندگان ولی‌فقیه استان ها در برنامه‌های تکریم معمرین، تأثیر بسیاری در روحیه آنان خواهد داشت، ابراز داشت: دلجویی از معمرین آنها را شاد می‌کند و عزت آنها در خانواده‌هایشان را افزایش می‌دهد و پس از این دیدارها آمادگی فرزندان آنها برای ورود به حوزه افزایش یافته است.

انتهای پیام/ز

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha