شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام محسن مشرفی، مدیر نمايندگی حوزه علميه خراسان جنوبی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان جنوبی گفت: دشمن درصدد است تا ارزشهای دینی را تخریب و از بین ببرد و در این راستا روحانیت نقش مهمی در آموزش مسائل فرهنگی، اجتماعی جامعه بر عهده دارد، زیرا آموزش روحانیت براساس موازین اسلام است.

 حجت الاسلام محسن مشرفی در گفت‌وگو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند با اشاره به برنامه‌های حوزه علمیه در ایام الله دهه فجر گفت: اعزام اساتید و مبلغان به روستاها در قالب ارودهای جهادی و تبلیغی یکی از برنامه‌های دهه فجر در حوزه عملیه خراسان جنوبی می باشد.

حجت الاسلام مشرفی افزود: برگزاری نشست‌های علمی در مباحث پژوهش انقلاب، برگزاری محافل انس با قرآن با حضور قاریان برجسته کشوری و برگزاری مسابقات علمی طلاب در دو مرحله استانی و شهرستانی در دهه فجر بخشی از برنامه های دهه فجر می باشد.

وی با بیان اینکه در ایام الله فجر، طلاب واساتید با ائمه جماعات در شهرستان ها و نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی دیدار می‌کنند، اظهار داشت: برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی با موضوع انقلاب، برگزاری جلسات بصیرتی با فجر آفرینان، برنامه‌های کوهنوری ویژه طلاب، برگزاری مسابقات پرورشی ویژه طلاب و اساتید در رشته‌های انفرادی و جمعی، از دیگر برنامه‌های این دهه مبارک می باشد.

مدیر حوزه‌ عملیه خراسان جنوبی ادامه داد: در بخش خواهران، امسال در دهه فجر اعزام مبلغه خواهر به شهرک‌ها و حاشیه شهر بیرجند، برگزاری کلاس‌های فقه بازار ویژه خواهران مبلغه از دیگر برنامه‌ها است.

حجت الاسلام مشرفی با اشاره به نقش آفرینی حوزه های علمیه در جامعه، افزود: دشمن در عرصه‌های مختلف درصدد است تا ارزشهای دینی و اسلامی را تخریب و از بین ببرد و در این راستا روحانیت نقش مهمی در آموزش مسائل فرهنگی، اجتماعی جامعه بر عهده دارد، زیرا آموزش روحانیت براساس موازین دین مبین اسلام است.

وی همچنین با تاکید بر ضرورت تبیین مباحث مهدوی، اظهار داشت: مهدویت یکی از مولفه‌هایی است که امت اسلامی را حول محور خود فرا خوانده وهوشیاری آنها را در برخورد با دشمن مشترک افزایش می‌دهد.

مدیر حوزه علمیه خراسان جنوبی با بیان اینکه استعمار جهانی تلاش دارد تا با ایجاد تفرقه و اختلاف بین مسلمانان شکاف ایجاد کند، افزود: در دوران انقلاب اسلامی، حوزه‌های علمیه یکی از اقشاری بودند که در صحنه‌های مختلف در کنار مردم حضور داشته و روشنگری‌های زیادی را برای بیداری مردم انجام داد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha