پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
 آیت الله العظمی مکارم

حوزه/ اسلام به سرعت در حال پیشروی است و اگر مسلمانان اختلاف را کنار بگذارند این دین همه جا را فرا خواهد گرفت و آن وقت است که شاهد از بین رفتن مشکلات وکوتاه شدن نفوذ بیگانگان خواهیم شد.

به گزارش خبرنگار خبر گزاری «حوزه» ، حضرت آیت الله مکارم شیرازی پیش از ظهر  امروز در دیدار  مفتی های کشور گرجستان که در مدرسه امام سجاد(ع) برگزار شد،گفتند: از اخباری که اطلاع داده اید، نشان از این است که کشور گرجستان از کشورهایی خوب مذهبی است؛ دلیل این مسئله حضور یکپارچه و وحدت آفرین مسلمانان درکنار هم برای زندگی است.

این مرجع تقلید با تاکید بر اینکه لازم  است مراقب نفود وهابیت بود و حتی نباید اجازه داد آنها در گرجستان نفوذ کنند، افزودند: دشمن اگر نفوذ کند، اجازه نخواهد داد این وحدت بین مسلمانان  باقی بماند و تداوم پیدا کند.

ایشان با بیان اینکه باید تلاش کرد تا اتحاد مسلمانان در گرجستان تا ابد تداوم یابد تا الگوی برای همه مسلمانان شود، ابراز داشتند: قرآن فرمودند« اختلاف مانند صاعقه و زلزله است»، اگر اختلاف ایجاد شود اتحاد هم ازبین خواهد رفت.

معظم له  نمونه این اختلافات را در کشورهای منطقه برشمردند و گفتند: درحال حاضر می بینیم که دشمنان با نفوذ دربین مسلمانان چه مشکلاتی در جوامع اسلامی ایجاد کردند؛ بنابراین باید قدر وحدتی که درکشور گرجستان ایجاد شد دانست و شکر گذار خدا بود و در عین حال برای تداوم وحدت تلاش کرد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی افزودند: اسلام به سرعت در حال پیشروی است و اگر مسلمانان اختلاف را کنار بگذارند دین همه جا را فرا خواهد گرفت و آن وقت است که شاهد از بین رفتن مشکلات وکوتاه شدن نفوذ بیگانگان خواهیم شد.

این مرجع تقلید با تاکید بر اینکه یکی از راهکارهای تقویت وحدت بین مسلمانان تعامل بین علما و دید و بازدید است، خواستار حضور علما برای  تعامل  بیشتر، حفظ  اتحاد و خنثی شدن توطئه دشمنان شدند.

 معظم له بیان داشتند: یکی دیگر راه های ایجاد وحدت بین مسلمانان این است که کتابهای زیادی درباره فروعات دین و اصول دین نوشته شده، باید برای اتحاد بیشتر این کتابها معادله و تجربیات به هم منتقل شود.

 ایشان در توصیه علمای گرجستانی افزودند: مواظب وضع جوانان باشید چون یکی از راه های نفوذ دشمن، جوانان است و اگر از زمانی که جوانان در مقاطع مختلف درحال تحصیل هستند از آنها بتوانیم مراقبت کنیم، مشکلات برطرف می شود.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی اظهار داشتند: باید سعی کرد، علما در مدارس و مراکز علمی حضور پیدا کنند و دین را انتشار دهند.

این مرجع تقلید ابراز داشتند: نمی دانم در کشور شما وضع رسانه به چه صورتی است، باید سعی کرد از طریق رسانه و همه ابزارها برای انتقال دین بهره برد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha