پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام مجتبي مهدوي ارفع‌-معاون آموزش حوزه علمیه خراسان

حوزه/ معاون آموزش حوزه علميه خراسان گفت: فلسفه وجودی حوزه های علمیه تربیت نیروهای انقلابی تمدن ساز است و پررنگ ترین نقش در نگاه مقام معظم رهبری در تحقق تمدن نوین اسلامی به حوزويان متعلق است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از مشهد،‌ حجت الاسلام مجتبي مهدوي ارفع‌، در جلسه هم انديشي مديران و مسئولان آموزش مدارس علميه خراسان به تشریح ضرورت افزایش سطح کیفی و بیان اهداف و سیاست های کلی حوزه های علمیه براساس مطالبات رهبر معظم انقلاب نسبت به حوزه های علمیه خواهران خراسان پرداخت.

معاون آموزش حوزه علميه خراسان ادامه داد: فلسفه وجودی حوزه های علمیه تربیت نیروهای تمدن ساز است و پررنگ ترین نقش در نگاه مقام معظم رهبری در تحقق تمدن نوین اسلامی به حوزويان متعلق است.

وي با توجه به این نکته که «حوزه علمیه قاعده نظام اسلامی است» افزود: این قاعده بر سه عنصر فقاهت، اخلاق و تهذیب و آگاهی سیاسی استوار است و انتظار می رود سمت و سوی حوزه های علمیه و برنامه ریزی مسئولان با افق تربیت نیروی انساني تمدن ساز باشد.

حجت الاسلام مهدوي ارفع‌ با بيان اينكه در جذب اساتید توجه به تخصص و تخلق و رويكرد انقلابي بايد لحاظ شود، گفت: آموزش ما باید چند بعدی شود و ازجهت علمی، اخلاقی و تهذیبی و در مسائل سیاسی و اجتماعی حوزه های ما باید استادی بصیر نسبت به انقلاب و نیازهای نظام داشته باشد.

معاون آموزش حوزه علميه خراسان تاكيد كرد: لازمه تحولات و برنامه های پیشنهادی استفاده از همه ظرفیت ها و آگاهی از تمامی دیدگاه ها و نظرات مدیران و مسئولان مدارس علمیه است.

معارفه مسئول جديد اداره آموزش خواهران

حجت الاسلام مهدوي ارفع‌ در اين جلسه كه با حضور مديران و مسئولان مدارس علميه خواهران در مركز مديريت حوزه خراسان برگزار شده بود، خانم محبوبه زلفي زاده، مدير مدرسه علميه رضويه مشهد را به عنوان مسئول جديد اداره آموزش خواهران معرفي كرد.

ایجاد کارگروه آموزش خواهران، گسترش رشته های تخصصی باتوجه به نیازها، اقتضائات و شرایط خاص خواهران، ایجاد اتاق هم اندیشی در مدارس و ارتباط مستمر و اثرگذار مسئولان مدارس یا نماینده های آنان با مسئولان مرکز و برگزاري جلسات منظم ماهانه مديران و مسئولان آموزش مدارس علميه خواهران براي شركت در هيئت انديشه ورز آموزش، از پيشنهادات اين جلسه بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha