پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام محمدمهدی مسعودی-رئیس دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی

حوزه/ رئیس دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با بيان اينكه حوزه علمیه نباید تنها به جستجوی استعدادهای تبلیغی و پرورش آن ها اکتفا کند، گفت: طلبه مي بايست ارتباط با جامعه و پاسخگویی به نیازهای آن را رسالت خود بداند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام محمدمهدی مسعودی، در اولین نشست کميسیون تبلیغ شورای عالی حوزه علمیه خراسان، گفت: اگر معتقدیم که وظیفه اصلی حوزه علمیه و طلاب، تبلیغ است، باید از ابتدا مبلّغ پرور باشیم و تنها به جستجوی استعدادهای تبلیغی و پرورش آن ها اکتفا نکنیم.

وی افزود: مسئولین حوزوی از ابتدای تحصیل به طلبه تفهیم کنند که باید در کنار فقه و اصول و انجام فعالیت های پژوهشی، رسالت ارتباط با جامعه و پاسخگویی به نیازهای آن را جزو آموزش ها و بایسته های خود به حساب آورد.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با تأکید بر اینکه واحدهای درسی و امور آموزشی نباید مانع فعالیت های تبلیغی طلاب در مناسبت ها و ایام مهم تبلیغی شود، اظهار کرد: تبلیغ باید به عنوان بخشی از هویت حوزه علمیه و طلاب معرفی شود و زمینه های آموزشی و مهارتی آن در مدارس علمیه فراهم شود.

تأکید بر نقش نهادهای حوزوی در تحقق اهداف اسناد تبلیغی

حجت الاسلام مسعودی با تأکید بر اینکه اسناد تبلیغی باید بر پایه منویات رهبر معظم انقلاب و انتظارات ایشان از حوزه علمیه تدوین شود، گفت: در عین حفظ هویت حوزه علمیه در برنامه جامع تبلیغ، باید به نقش سازمان ها و نهادهای حوزوی توجه ویژه ای شود تا آن ها نقش خود در تحقق اهداف تبلیغی را درک کرده و بتوانند در این زمینه پاسخگو باشند و هم افزایی واقعی عملی شود.

وی ضمن تأیید ضرورت تدوین برنامه جامع تبلیغی حوزه علمیه خراسان، ابراز کرد: حوزه علمیه باید سند، مفهوم سازی و روش سازی جدیدتری را با توجه به تغییرات جامعه و در عرصه های تبلیغی مختلف ایجاد و عملیاتی کند.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی اضافه کرد: با توجه به تغییرات گسترده انسان ها و شرایط دنیا و همچنین تغییرات و پیشرفت های بوجود آمده در رسانه ها به عنوان واسطه میان این دو، تبلیغ در عضر حاضر تعریف ویژه ای پیدا کرده و با شیوه های سنتی آن متفاوت است.

تبلیغ تخصصی، ضرورت دارد

حجت الاسلام مسعودی با بیان این که تبلیغ در عصر حاضر باید به صورت تخصصی پیگیری شود، اظهار کرد: عمده مبلّغان دینی هم چنان در فضاهای عمومی در حال تبلیغ آموزه های دینی هستند، در حالی که امروز در عرصه های مهمی چون دانشگاه ها، مدارس، مراکز پزشکی، زندان ها و بسیاری از فضاهای دیگر، ضرورت وجود مبلّغان تخصصی حس می شود.

وی با تأکید بر این که با اتکا به روش های تبلیغ سنتی نمی توان نیازهای جدید اقشار مختلف مردم را پاسخ داد، افزود: فعالیت های مبلّغان تخصصی در زندان های استان نتایج بسیار خوبی داشته است که اهمیت توجه حوزه علمیه به تبلیغ تخصصی را نشان می دهد.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: علی رغم فعالیت بیش از پنجاه گروه تبلیغی در کنار هزاران مبلغ فعال در استان خراسان، همچنان بسیاری از تقاضاها برای اعزام مبلّغ بدون جواب باقی مانده است.

حجت الاسلام مسعودی در پایان تصریح کرد: نقش اصلی و محوری در ایجاد حرکت های مختلف حوزوی در استان را مرکز مدیریت حوزه علمیه بر عهده دارد و سایر مراکز نیز می توانند مدد رسان مرکز مدیریت جهت افزایش اثربخشی تصمیمات باشند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha