جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
غلامرضا شاه جعفری - معاون تهذیب حوزه علمیه تهران

حوزه/ معاون تهذیب حوزه علمیه تهران گفت: یکی از علمای معاصر که حقیقتاً همه زندگی‌اش را به مطالعه، تدریس و پژوهش، هدایت مردم و تربیت طلاب مستعد وقف کرده بود، حضرت آیت‌الله سید ابراهیم خسروشاهی بود. و از این جهت ذخیره ارزشمندی برای طلاب و حوزه‌های علمیه بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا شاه جعفری، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، به جایگاه ویژه عالمان دین در جامعه اشاره کرد و گفت: یکی از رسالت‌های عالم دین بصیرت دهی به مردم و صید افراد مستعدی است که بتواند آن‌ها را از دام دنیا و شیطان نجات داده و به مقامات عالیه در کمالات انسانی و معارف الهی برساند.

معاون تهذیب حوزه علمیه تهران افزود: رسالت دیگر عالم دینی دفاع از دین و حریم مکتب اهل‌بیت(ع) است. در واقع علمای دین همچون چراغ‌های هدایتی هستند که جامعه را از گمراهی نجات داده و به سوی سعادت ابدی و اخروی رهنمون می‌سازند.

وی ادامه داد: امام هادی(ع) درباره جایگاه علماء دینی در جامعه می‌فرماید «‌‌اگر بعد از غيبت قائم، نبود وجود علمايى كه به سوى او مى‏‌خوانند و به وجود او رهنمون مى‏‌شوند و با حجت‌هاى الهى از دين او دفاع مى‏‌كنند و بندگان ناتوان خدا را از دام‌هاى ابليس و پيروان او مى‏‌رهانند و از دام هاي ناصبي‌ها نجات بخشند کسي در دين خدا پا برجا نمي ماند و همه مرتد مي‌شدند». بر این اساس هدایت جامعه دست علمایی است که با عشق و محبت بر قلب‌ها حکومت می‌کنند و این ناشی از قدرت روحی آن بزرگان علم و معرفت است.

حجت‌الاسلام والمسلمین شاه‌جعفری با بیان این که نگاه به عالم و هم‌نشینی با او عبادت است، یادآور شد: یکی از علمای معاصر که حقیقتاً همه زندگی‌اش را به مطالعه، تدریس و پژوهش، هدایت مردم و تربیت طلاب مستعد وقف کرده بود، آیت‌الله سید ابراهیم خسروشاهی بود. ایشان از شاگردان امام خمینی(ره)، حاج شیخ عباس تهرانی، آیت‌الله بروجردی، و علامه طباطبایی بود و از این جهت ذخیره ارزشمندی برای طلاب و حوزه‌های علمیه بود.

وی با اشاره به این که آیت الله خسروشاهی از افتخارات حوزه‌های علمیه بود، اظهار داشت: ایشان در تدریس خوش بیان، و در مباحث مختلف علمی صاحب نظر بود. او همچنین در دو مقوله علم فقه و فلسفه مطالعات فراوانی داشت و صاحب طریق بود. و هر کتابی را که مطالعه می‌نمود حتماً حاشیه‌ای برای آن مرقوم می‌کرد و نظرات و نقدهای خود را در مورد آن کتاب ارائه می‌داد. و این‌ها همگی از جدیت و تلاش چندین ساله وی در دفاع از دین و مکتب اهل‌بیت(ع) حکایت دارد.

معاون تهذیب حوزه علمیه تهران افزود: به مناسبت ارتحال آیت‌الله خسروشاهی مراسم بزرگداشتی از طرف مدیریت حوزه علمیه استان تهران، روز سه شنبه از ساعت 9 الی 11 صبح در محل مدرسه مروی و با حضور علما، اساتید، طلاب و همه اقشار مردم برگزار خواهد شد. لذا از عموم علاقه مندان به آن عالم وارسته دعوت بعمل می‌آید که در این مراسم باشکوه شرکت فرمایند.

 42/313

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha