جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله محسن اراکی

حوزه/ با همه تلاشی که دشمنان و عربستان سعودی برای گسترش جنگ بین مسلمانان و ایجا تفرقه انجام می دهند، ولی شاهد روبه رشد و غالب شدن گفتمان و مجمع تقریب مذاهب بر سایر جریانها هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، آیت الله محسن اراکی پیش از ظهر امروز در دیدار با آیت الله العظمی نوری همدانی به ارائه گزارشی از کنفرانس وحدت و برنامه های آینده مجمع تقریب جهانی مذاهب پرداخت  و گفت: در دوره جدید مجمع تقریب، با توجه به مشکلاتی که در جهان اسلام  اتفاق افتاد برنامه های گسترده ای  را در موضوع گسترش گفتمان و فعالیت تقریب انجام داده ایم.

دبیر کل مجمع تقریب جهانی مذاهب افزود: نشر کتاب و مجلات،نشر گفتمان تقریب در همه جهان، برگزاری کنفراس در آفریقا، آسیا، برگزاری جلسات تقریب مذاهب با حضور علما در قم ،اعزام گروها برای نشر تقریب و وحدت، راه اندازی اتحادیه به عنوان تشکل در مسائل مختلف در موضوعات زنان، جوانان و دانشگاهیان و علما و سادات منتسب به رسول الله(ص) از جمله برنامه ها است.

وی بیان داشت: برای مقدمه راه اندازی سادات منتسب به رسول الله(ص) پژوهشگاه انساب در قم تاسیس شد که هدف آن تربیت دانش آموختگان  متخصص در مسئله نسب شناسی است.

آیت الله اراکی  با بیان اینکه فعالیت تقریب بسیار در جهان اثر گذاربوده  و دلیل آن به انزوا رفتن جریان تکفیر است گفت: با همه تلاشی که دشمنان و عربستان سعودی برای  گسترش جنگ بین مسلمانان و ایجا تفرقه انجام می دهند، ولی شاهد روبه رشد  و غالب شدن گفتمان و مجمع تقریب مذاهب بر سایر جریانها هستیم.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب افزود اظهار داشت: در کنفراس تقریب در تهران  شاهد برگزاری مجموعه ای از برنامه ها بودیم که شب شعر نبوی، جشن رسول اکرم از جلمه آن بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha