شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
منوچهر متکی

حوزه/ معاون بین الملل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: متاسفانه بسیاری از جوانان با تاثیرپذیری از داعش، علیه اسلام بسیج شده اند و در حال حاضر تقویت مذاهب می تواند جلوی این حرکت ها را بگیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، منوچهر متکی، معاون بین الملل مجمع تقریب مذاهب اسلامی، پیش از ظهر در دیدار با حضرت آیت الله نوری همدانی گفت: حکام سعودی تلاش کردند تا تفکر وهابی را به جوانان اسلامی القاء کنند.

وی افزود: از سوی افغانستان به ایران پیشنهاد می شد که بعضی از جوانان ما را در دانشگاه مذاهب اسلامی بپذیرید تا فقه حنفی را یاد بگیرند، چون وهابیت در حال ترویج و القاء مبانی و فهم نادرست خود به نام فقه حنفی به جوانان افغانی است، این قضیه در کشورهای دیگری هم اتفاق افتاد و نتبجه آن تاسیس داعش شد که مخرب ترین موضوع  علیه اسلام بود.

متکی با بیان اینکه وحدت مسلمانان و تقریب مذاهب اسلامی برای مقابله با دشمنان در شرایط کنونی بسیار مهم و ضروری است، افزود: متاسفانه بسیاری از جوانان با تاثیرپذیری از داعش، علیه اسلام بسیج شده اند و در حال حاضر تقویت مذاهب می تواند جلوی این حرکت ها را بگیرد.

 معاون بین الملل مجمع تقریب مذاهب اسلامی گفت: دشمن سعی کرد برای تاسیس داعش و گرفتن فتوا و مجوز حضور آنها با همه کشور  صحبت داشته باشند و حتی شاهد بودیم که اروپایی ها همه دروازه های خود را برای تبلیغ و ترویج تفکر وهابیت و  ساخت مساجد سعودی باز کردند، اما الان این حرکت متوقف شده است، یعنی فهمیدند چه  خطری آنها را تهدید می کند.

 وی گفت: در مقابل سعی کردیم حرکت تقریب مذاهب اسلامی را به بیرون از کشورهدایت کنیم و در این دو سال تلاش شد، کنفرانس وگفتمانهایی را با همکاری خود موسسات مناطق برگزار کنیم.

معاون بین الملل مجمع تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه  انگیزه جوانان جهان اسلام در پذیرش داعش نیازمند علاج است تا آنها از پیوستن به گروه داعش دست بردارند، بهترین راه حل را  هم افزایی و هم فکری  علمای جهان اسلام برای ازبین  بردن آن اعتقادات باطل  عنوان کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha