پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام ابوالفضل مصطفایی- رئیس بسیج طلاب قزوین

حوزه/ حجت الاسلام مصطفایی گفت: دشمن در تلاش است تا از طریق فضای مجازی، سبب از بین رفتن هویت کشور شده و جوانان و خانواده‌های ما را از بین ببرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام ابوالفضل مصطفایی، امروز در جلسه مدیران و فرماندهان نواحی مدارس حوزه های علمیه که در سالن اجتماعات سازمان بسیج طلاب و روحانیون قزوین برگزار شد، به تهدیدات در شبکه های مجازی اشاره و اظهار داشت: بسیاری از والدین، فرصت، امكان و یا توان كافی برای شناخت دقیق این فضا و كاربردهای آن را به دست نیاورده اند و عدم آشنایی مناسب آنها با این فضا و در مقابل استفاده روزمره نوجوانان و جوانان و حتی كودكان از آن سبب شده است كه فضایی محرمانه و خصوصی در داخل خانه برای فرزندان ایجاد شود که باید والدین در خانواده ها در این زمینه هوشیار ومراقب فرزندان خود باشند.

رئیس سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان قزوین خاطرنشان کرد: یکی از بزرگترین مسائل اجتماعی که جوامع امروزی به آن مبتلا می باشند، ضعف بنیاد خانواده است؛ از آنجایی که مشکلات خانواده ها به صورت ناهنجاری های اجتماعی بروز می کند، خانواده و سلامت آن از اهمیت فوق العاده ای برخوردارمی باشد.

 وی افزود: امروزه با ورود تکنولوژی و وسایل ارتباط جمعی، خانواده ایرانی با مسائل و مشکلات عدیده ای روبرو شده است.

حجت الاسلام مصطفایی تصریح کرد: در بررسی وضعیت خانواده های ایرانی می توان چنین گفت که این خانواده در معرض تغییرات مهمی که ناشی از پیدایی و ورود تکنولوژی های جدید به حریم خانواده است.

رئیس سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان قزوین اظهار داشت: متاسفانه استفاده نامناسب از  فضاهای مجازی در جامعه ما تبدیل به باتلاقی بزرگ شده که بسیاری از افراد تنها استفاده نامناسب از آن دارند.

وی ادامه داد: دشمن در تلاش است تا از طریق فضاهای مجازی سبب از بین رفتن هویت کشور شده و جوانان و خانواده‌های ما را از بین ببرد.

رئیس سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان قزوین اظهار داشت: آفت‌های بسیاری از طریق استفاده نامناسب از فضاهای مجازی گریبانگیر جامعه شده؛ لذا مسئولین فرهنگی و شورای عالی مجازی باید بیشتر به فکر باشند.

وی با تأکید بر لزوم برنامه‌ریزی صحیح و فیلترینگ شبکه‌های مجازی نامناسب تشریح کرد: باید برنامه‌ریزی صحیحی در این حوزه صورت گیرد و شبکه‌های پاکی همانند سروش در جامعه زیاد شده و مردم را به سمت خود جذب کنند.

حجت الاسلام مصطفایی در پایان تصریح کرد: مسئولین فرهنگی کشور باید کاملا آگاهانه و هوشیارانه عمل کرده و آفت‌های استفاده نامطلوب از این فضاها را برای همه تبیین و برای رفع آن‌، هرچه زودتر برنامه‌ریزی کنند.

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha