جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام سید حسن ربانی

حوزه/ رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه با بیان این که دشمنان از طریق فضای مجازی درصدد تأثیرگذاری بر فرزندانمان هستند، گفت: برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان، باید فرزندانمان از درون واکسینه شوند و یکی از عوامل اصلاح جامعه روحانیت فعال است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت الاسلام والمسلمین سید حسن ربانی، امروز در نشست با مدیران و مسئولان ادارات و ارگان‌های استان خراسان شمالی ضمن تبریک ایام الله دهه مبارک فجر اظهار داشت: اگر ایمان مردم تقویت شود در برابر توطئه دشمنان ایستادگی می کنند.

وی با بیان اینکه یکی از عوامل گسترش دین در جامعه حضور روحانیون فاضل و متدین است، افزود: روحانیون نقش ویژه‌ای در جامعه دارند، هر جا روحانی فعالی داریم آسیب‌های اجتماعی کمتر می‌شود و هر جا روحانی حضور ندارد آسیب‌های اجتماعی بیشتر خواهد بود.

رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه با اشاره به این که اگر خدمتی به روحانیت شود به استقلال کشور کمک شده، گفت: برای حفظ استقلال کشور باید به دین مردم توجه کنیم و روحانیون هستند که با تبلیغ علوم دینی در جامعه موجب گسترش دین در جامعه می‌شوند.

وی ادامه داد: روحانیت از ابتدای انقلاب برای خودش چیزی درخواست نکرده و شأن روحانیت هم این نیست که دنبال این موارد باشد، ولی نیاز است ضرورت‌های زندگی آنها مورد توجه قرار گیرد.

رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه با اشاره به اینکه تکریم معمرین و خانواده روحانیون مرحوم یکی دیگر از برنامه‌های مرکز خدمات است، افزود: در گذشته روحانیونی که به دوران پیری می‌رسیدند، به دلیل خانه‌نشینی با مشکلات بسیاری از جهت معیشتی مواجه می‌شدند، چرا که درآمدی نداشتند و همچنین خانواده روحانیون مرحوم نیز با مشکلات مختلفی روبه‌رو بودند.

وی افزود: مرکز خدمات حمایت از روحانیون معمر و خانواده روحانیون مرحوم را یکی از مهم‌ترین برنامه‌های خود قرار داده تا این عزیزان نیز مانند دیگر اقشار جامعه از حداقل حقوق شهروندی برخوردار باشند.

حجت الاسلام والمسلمین ربانی در ادامه با اشاره به شرایط و اوضاع قبل از انقلاب گفت: به لطف خداوند و با هدایت امام(ره) این انقلاب پیروز شد که داخل و خارج از کشور تأثیرات بسیاری داشته است.

وی اظهار داشت: در زمان طاغوت عزت ملی ما طوری پایمال شده بود که قانون کاپیتولاسیون را تصویب کرده بودند و به آن هم افتخار می‌کردند.

رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه تصریح کرد: امروز دشمنان با تبلیغات فراوان سعی دارند نظام طاغوت را خوب جلوه دهند، گویا در آن زمان هیچ مشکلی نبوده است.

وی با بیان اینکه باید با چشمان باز ببینیم که در زمان طاغوت در چه وضعی بودیم و امروز در چه وضعی هستیم گفت: به برکت خون شهدا و تلاش‌های صورت گرفته در نظام، از نظر علمی رشد بسیاری داشته‌ایم.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی افزود: در زمان طاغوت به علت کمبود پزشک در کشور از پزشکان دیگر کشورها برای معالجه بیماران استفاده می شد، ولی امروز به برکت انقلاب اسلامی و خون شهدا، ایران به یک قطب پزشکی در منطقه تبدیل شده است.

گفتنی است، این نشست با هدف قدردانی از همکاری سازمان‌ها و ارگان‌های مرتبط با مرکز خدمات و همچنین تبیین فعالیت‌های مرکز خدمات برگزار شد.

انتهای پیام ز/

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha