جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام حسینی

حوزه/ جاهلیت تمدن امروز به مراتب از جاهلیت پیش از اسلام بیشتر است و باید دید که پیامبر اکرم(ص) چگونه با مردم جاهل زمان خود برخورد نموده و چطور توانستند جامعه را به جامعه نبوی برسانند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی، در نشست طلاب مدرسه علمیه الزهراء(س) این استان اظهار داشت: جاهلیت تمدن امروز به مراتب از جاهلیت پیش از اسلام بیشتر است و باید دید که پیامبر اکرم(ص) چگونه با مردم جاهل زمان خود برخورد نموده و چطور توانستند جامعه را به جامعه نبوی برسانند.

وی ادامه داد: اساتید ما باید مدل رفتاری پیامبر اکرم(ص) را الگوی خود قرار داده و مشاهده کنند که رفتار ایشان چگونه بوده که توانستند آن جامعه عقب مانده را به بهترین جامعه تبدیل نمایند.

این استاد حوزه خاطرنشان ساخت: نکته قابل توجه در مدل رفتاری نبی مکرم اسلام(ص) آن است که رفتار ایشان چه پیش از بعثت و چه پس از آن مشوق مردم برای القاء پیام الهی بود؛ بنابراین قبل از انتقال پیام باید انگیزه در مخاطب ایجاد شود و این انگیزه با عمل استاد به وجود می آید.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به رفتار استادهای برجسته و سخن بزرگان گفت: امیرمؤمنان(ع) در شب شهادت خود و وصیتشان، نظم را در کنار تقوای الهی بیان نمودند؛ پس بنابراین بی نظمی ها اثر بسیار عجیبی در زندگی انسان خواهد داشت.

وی با بیان این مطلب که بسیاری از حق الناس ها از تبعات عمل است؛ نه خود عمل، تصریح کرد: نظم در امور، نمونه ای از رفتار شایسته یک استاد می باشد؛ بی نظمی ها دارای تبعاتی است که گاهی فرد انجام دهنده آن را نمی داند.

این استاد حوزه بیان داشت: با توجه به سخن امام علی(ع)، شخصی که قرار است امامت گروهی را برعهده بگیرد، باید ابتدا از خود شروع کند؛ اگر استاد خدا را در نظر شاگردش بزرگ کرد، حتما خودش نیز از منظر شاگرد جایگاه والایی می یابد، بنابراین استاد باید کاملا متوجه رفتارش باشد. 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha