چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
حجت الاسلام منصور فرجی مدیر حوزه کاشان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه کاشان گفت: اگر بلد نباشیم در خانه درست رفتار کنیم، در جامعه هم نخواهیم توانست انسان موفقی باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین منصور فرجی، در جمع دانش آموزان دختر دبیرستان های کاشان در کانون الزهراء (س) این شهرستان با تشریح آسیب های فضاهای مجازی در جامعه و با اشاره به اینکه تمام اعضای خانواده ها درجامعه نیاز به مشاوره دارند، گفت: قرار نیست وقتی که گرفتار شدیم با یکدیگر درگیر شده و سریعت درخواست طلاق دهیم؛ بلکه در تمام مراحل زندگی نیازمند به مشاوره می باشیم.

وی با اشاره اینکه گاهی با فرمول های بسیار کوتاه، زندگی شیرین می شود، ابراز داشت: برای تداوم زندگی نباید برای یک مشکل کوچک درخواست طلاق کنیم؛ در حالی که مرد دارای شغل، منزل، اخلاق و فرزندان صالح نیز هست.

مدیر حوزه علمیه کاشان با بیان اینکه زن و شوهر می توانند با روش های درست، زندگی شیرینی داشته باشند، یادآور شد: آیت الله بهجت بیان کردند: «وقتی به منزل رفتی، نگو من کی هستم؛ چون برای خانم خود، همسر و برای فرزندانت پدر می باشی».

حجت الاسلام والمسلمین فرجی با اشاره به احترام پیامبر اسلام(ص) برای حضرت زهرا(س)، تصریح کرد: ایشان اگر روزی صد بار هم حضرت زهرا (س) را می دیدند، هر دفعه جلوی پای این بانوی گرامی اسلام بلند شده و با بوسیدن دست به ایشان احترام می گذاشت.

وی با اشاره به اینکه براساس دین مبین اسلام باید نسبت به یکدیگر، خصوصا پدر و مادراحترام بگذاریم، گفت: فرزندان ما زمانی در خیابان با ادب هستند که تربیت را در خانه تمرین کرده باشند؛ لذا دخترها و پسرها هنگامی می توانند زندگی موفقی داشته باشند که پدر ومادرشان در خانه  همسران موفقی برای یکدیگر باشند.

مدیر حوزه علمیه کاشان با بیان اینکه با زیبایی خانه، جامعه نیز زیبا خواهد شد، اظهار داشت: اگر بلد نباشیم در خانه درست رفتار کنیم، در جامعه هم نخواهیم توانست انسان موفقی باشیم.

وی با توصیه چندین مطلب به خانواده ها برای داشتن زندگی موفق و سالم، ابراز داشت: قرار نیست هرچه دوست داریم داشته باشیم؛ بلکه قرار است هر چه داریم را دوست داشته باشیم؛ نکته مذکور، نخستین معیار یک زندگی موفق است.

حجت الاسلام والمسلمین فرجی خاطرنشان ساخت: کمک همسران به یکدگیر و انجام کار بدون داشتن توقع از دیگر معیارهای یک زندگی موفق است.

مدیر حوزه علمیه کاشان با اشاره به اینکه 80 درصد اختلافات خانوادگی به خاطر غیبت و توقعات بیجاست، خاطرنشان ساخت: در زندگی شیرین، انسان ها کمال پیدا کرده و از آن لذت خواهند برد.

وی عمده توفقیات انسان ها را در احترام گذاشتن به پدران و مادران دانست و گفت: پدر و مادر دو گوهر گرانقیمتی هستند که وقتی  آنها را از دست می دهیم، متوجه این کمبود خواهیم شد؛ همه باید قدر این عزیزان را دانسته و تا زنده هستند، قدر آنان را بدانیم.

حجت الاسلام والمسلمین فرجی فضای مجازی را آسیب جدی از هم پاشیدگی کانون گرم خانواده ها دانست و گفت: امروز فضای مجازی ذهن انسان ها را درگیر خود کرده است؛ پس باید کمتر وارد آن شد؛ خصوصا در جمع خانوادگی که بی احترامی به دیگران می باشد.

وی، تغییر ماهیت، حذف رقیب و جایگزینی را به عنوان سه آسیب جدی در جامعه نام برد و گفت: با توجه به اینکه زندگی ما انسان ها بسیارگران قیمت است، باید از بهترین فضاها و فرصت ها استفاده کنیم.

 

 

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha