پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
ماهواره

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) محمود آباد با اشاره به این‌که تأثیر ماهواره ها بر روی نسل جوان مهم‌ترین آسیب های اجتماعی را رقم می زند، اظهار داشت: نقش خانواده در کاهش آسیب های اجتماعی بسیار حائز اهمیت است و والدین باید فرصت بیشتری برای فرزندان خود در نظر بگیرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام رضا گنجی، مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) محمود آباد، امروز در همایش آثار تربیتی نماز در تربیت فرزندان، با اشاره به این که نماز تنها وسیله برای ارتباط معنوی با خداوند متعال است، تصریح کرد: یکی از وسایل سکونت خاطر و آرامش باطنی در انسان‌ها ازدواج و ذکر و یاد خداوند است. 

وی با تأکید بر این که بهترین لحظات عمر انسان در هر شرایط و زمانی لحظه در یاد و ذکر خدا بودن است، ادامه داد: با انجام واجبات الهی و نماز، زنگار از قلب انسان‌ها زدوده و لطافت و پاکی و محبوبیت جای آن را می‌گیرد که این امر به دلیل حسنات این فریضه است.  

مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) محمود آباد با تاکید بر این‌که اقامه نماز دروازه ورود به کارهای خیر و پرهیز از فحشا و منکر است، تصریح کرد: نماز به‌عنوان بهترین واسطه و پیوند بین خداوند و انسان محسوب می‌شود.

وی با اشاره به این‌که نماز در روایات به‌عنوان پرچم و نشانه عزت اسلامی مطرح شده است، اظهار داشت: نماز نشان‌دهنده ارتباط انسان با خداوند است و بر اساس آمار جامعه‌ای که ارتباط معنوی با خدا دارند آمار گناه، معاصی، فساد و هرزگی در آن کمتر است.

حجت الاسلام گنجی با بیان این‌که امام خمینی(ره) تمام دغدغه‌اش از تشکیل نهضت انقلاب اقامه دستورات دینی و قرآنی بود، تأکید کرد: اگرچه جامعه اسلامی ما به‌عنوان ام‌القرا تشبیه شد اما در حوزه مسائل دینی و اسلامی به‌جای اقدام و عمل تنها به ادعا و شعار اکتفا شد.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) محمود آباد با تأکید براین که خانواده ها باید از ظرفیت های دینی به منظور تربیت فرزندان خود بهره گیرند، تصریح کرد: متأسفانه برخی ها خانواده ها در پرورش و تربیت فرزندان خود دچار غفلت می شوند که این گونه غفلت ها خسران های جبران ناپذیری را برای جامعه در پی خواهد داشت.

وی با اشاره به این که امروز نسل جوان جامعه در معرض توطئه های دشمنان قرار دارند، گفت: دشمن امروز زدودن هویت دینی و اعتقادی را از دوران کودکی آغاز کرده که باید هوشیار باشیم.

حجت الاسلام گنجی در ادامه سخنان خود با بیان این که امروز شبکه های ماهواره ای آثار مخربی برای خانواده ها و نسل جوان کشورمان در پی خواهد داشت، افزود: آثار مخرب و خانمان سوز ماهواره هر روز در جامعه بیشتر نمایان می شود.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) محمود آباد با اشاره به این که متأسفانه خانواده ها بدون توجه به آثار مخرب فرهنگی شبکه های ماهواره ای و برنامه های آنها خود به مشکلات فرهنگی جامعه دامن می زنند، گفت: شبکه های ماهواره ای به دنبال قبح زدایی از فرهنگ مخرب و منحرف خود در جامعه اسلامی هستند.

وی با اشاره به این که امروز آسیب های جدی نسل جوان و به ویژه خانواده ها را تهدید می کند، گفت: نابودی و فروپاشی خانواده ها و رواج طلاق در جامعه هدف دشمن است که با ساخت فیلم های غیراخلاقی و نشان دادن مسائل منفی در پی دستیابی به این هدف هستند.

حجت الاسلام گنجی با اشاره به این‌که تأثیر ماهواره ها بر روی نسل جوان مهم‌ترین آسیب های اجتماعی را رقم می زند، اظهار داشت: نقش خانواده در کاهش آسیب های اجتماعی بسیار حائز اهمیت است و والدین باید فرصت بیشتری برای فرزندان خود در نظر بگیرند و فرزندان را مورد توجه قرار دهند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha