جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی-نشست ستاد دهه فجر قزوین

حوزه/ امام جمعه قزوین گفت: اگر این ایام را تنزل داده و با دیدگاه‌های سیاسی و جناحی به آن نگاه کنیم، قطع به یقین هم خود را تهدید کرده‌ایم و هم دهه فجر را شکسته‌ایم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، امروز در جلسه ستاد دهه فجر این استان که در دفتر نماینده ولی‌فقیه برگزار شد، اظهار داشت: نگاه دینی نسبت به ایام‌الله دهه مبارک فجر یکی از موضوعات مهمی است که نباید از آن غافل شد.

وی افزود: اگر این ایام را تنزل داده و با دیدگاه‌های سیاسی و جناحی به آن نگاه کنیم، قطع به یقین هم خود را تهدید کرده‌ایم و هم دهه فجر را شکسته‌ایم.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه دیدگاه اسلامی و دینی انقلاب ما را پیروز کرد و نباید در هیچ شرایطی از این دیدگاه دست برداریم، ادامه داد: نگاه مسئولان به برنامه‌های دهه فجر باید نگاهی امیدبخش بوده و این موضوع در برنامه‌های ایام دهه فجر پررنگ جلوه داده شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد:  شهدای انقلاب جان خود را فدا کردند تا اسلام قوی شود و این‌گونه نیست که برای حزب سیاسی خاصی شهید شده باشند.

وی با بیان اینکه نگاه جزئی به مسائل، سرافکندگی را به دنبال دارد، تصریح کرد: همان‌گونه که حق نداریم شهدا را مرده بپنداریم، انقلاب اسلامی هم همواره زنده و پویا است و بر این اساس هرساله به یاد حمایت‌های الهی حق را زنده می‌کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی بیان داشت: یقین داشته باشید که انقلاب اسلامی همانند شهدا با عظمت و زنده بوده و هیچ‌گاه به فراموشی سپرده نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه دهه فجر باید چراغ امید را در دل‌های مردم برافروزد، بیان کرد: وظیفه مسئولان است که در این ایام مبارک به بهترین شکل ممکن مردم را امیدوار کنند؛ زیرا مردم تمام کارهایی که در کشور انجام می‌شود را از چشم انقلاب می‌بینند.

وی ادامه داد: با انعکاس و بازگو کردن دستاوردهای نظام، مردم نسبت به این دستاوردها آگاه‌تر شده و اصل خدمات نظام زیر سؤال نمی‌رود؛ بنابراین از هر فرصتی برای بازگو کردن خدمات نظام باید استفاده کنیم و در ایام‌الله دهه فجر این موضوع باید پررنگ‌تر باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین عنوان کرد: در دهه فجر باید دست در دست هم دهیم تا بتوانیم کاری کنیم که نسل‌های جدید این امانت امام و شهدا را مشاهده کنند؛ یقین بدانید اگر کوتاهی در امور شود، همه مسئولیم.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: برخی از افراد انگار فرصتی برایشان فراهم شده که کیسه سیاسی خود را پُر کنند و این‌ افراد، لاشخورهای انقلاب هستند؛ زیرا صاحبان اصلی انقلاب افرادی هستند که صدای آنان را نمی‌شنویم.

وی با بیان اینکه آبروی خود را برای انقلاب می‌گذاریم و اجازه نمی‌دهیم برخی از آن سوءاستفاده کنند، گفت: ایمان، وحدت، رهبری و امدادهای معنوی، مهم‌ترین عوامل پیروزی انقلاب به شمار می‌رود و دشمنان نظام سعی دارند بین مردم تفرقه و دودستگی ایجاد کنند؛ بنابراین باید دست در دست هم دهیم تا با امدادهای الهی این انقلاب را حفظ نماییم.

رئیس شورای عالی حوزه علمیه قزوین اظهار داشت: روح استکبارستیزی و برادری دینی باید در جامعه بیش از این تقویت شود و دقت داشته باشیم که در بحث استکبارستیزی جدی هستیم؛ زیرا پایه انقلاب اسلامی استکبارستیزی است.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در پایان بیان داشت: این فکر که انقلاب یک انقلاب ایرانی بوده، منحط است؛ زیرا انقلاب ایران، انقلابی اسلامی است که بسیاری از مسلمانان جهان با تأسی از این انقلاب در حال خلق انقلاب‌های اسلامی هستند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha