پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
نشست مدیر حوزه علمیه قزوین با مسئولان ستاد مبارزه با مواد مخدر

حوزه / مدیر حوزه علمیه قزوین گفت: همه مسئولان باید تلاش کنند تا از ورود افراد به ورطه اعتیاد پیشگیری شود، زیرا برای درمان اعتیاد، هزینه های فراواین باید صرف شود.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی، مدیر حوزه علمیه قزوین امروز در دیدار با اعضا و دبیر هماهنگی شورای مواد مخدر استان، بر ریشه کنی این بلای خانمانسوز در جامعه تأکید کرد و گفت:  دستگاه‌های فرهنگی و آموزشی باید با حساسیت در این زمینه فعالیت بیشتری داشته باشند تا ضمن جلوگیری از هرگونه فساد اجتماعی، روح و روان جامعه را از این آفت خانمانسوز دور کنیم.

 وی ادامه داد: اگر اطلاع‌رسانی در این زمینه به درستی انجام شود، برای تامین بسیاری از امکانات جهت مبارزه و پیشگیری از مواد مخدر می‌توان از کمک خیران نیز استفاده کرد.

مدیر حوزه علمیه قزوین با اشاره به اینکه اعتیاد در دنیا به ‌عنوان یک سونامی و تهدید جهانی محسوب می‌شود، گفت: هیچ نقطه و جزیره‌ای از این بلای خانه‌مان سوز در امان نیست.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی خاطرنشان کرد: در جهت کاهش اثرات سوء اعتیاد، تمرکز بر روی پیشگیری از طریق خانواده، مدرسه و جامعه نتیجه مطلوبی به همراه خواهد داشت.

مدیر حوزه علمیه قزوین افزود: همیشه اعتیاد به عنوان بیماری فردی در جامعه مطرح می شود و مسئولان برای رفع این بلای خانمان‌سوز فردی و اجتماعی تلاش می کنند؛ قطعاً اعتیاد بدون در نظر گرفتن نوع وابستگی و اندازه و نحوه  مصرف، تأثیرات مخرب فردی خواهد داشت که  آثار سوء آن ابتدا به خانواده و سپس به جامعه منتقل می‌ شود.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی در ادامه عنوان کرد: یکی از راه های اصلی برای مقابله با اعتیاد این است که از قرارگیری در این‌گونه موقعیت‌ها مردم را دور کرد و در این رابطه فضاسازی فرهنگی، اقدامات استعدادیابی فرد در فضاهای آموزشی، پرورش استعدادهای فردی و استفاده از زمان به بهترین شکل در مسیر تعالی و رشد افراد سودمند خواهد بود.

وی گفت: مواد مخدر یکی از معضلات اصلى و جدی جامعه بشرى در جهان متمدن امروز است و می تواند از فردی به فرد دیگر و از نسلی به نسلی دیگر سرایت کند و ابعاد وسیع عوارض ناشی از مصرف آن، زندگی جسمی و روانی فرد و همچنین خانواده، فرهنگ، اقتصاد و اجتماع را به شدت متاثر و متضرر می کند.

مدیر حوزه علمیه قزوین با اشاره به برخی تأثیرات منفی مصرف مواد مخدر افزود: استفاده از مواد مخدر در سطح فردی، علاوه بر اینکه از لحاظ اخلاقی و شخصیتی، عواطف و احساسات را کمرنگ می کند، غرور و غیرت شخص را نابود و هوش و حافظه و صفت هاى پسنديده انسانی را از بين می برد و سرانجام، افراد معتاد با فلاکت و بدبختی در گوشه های انزوا نابود می شوند.

مدیر حوزه علمیه قزوین بر ضرورت مبارزه جدی با این بلای خانمان سوز در جامعه تأکید کرد و گفت: همه باید تلاش کنیم تا جوانان در دام این مواد مهلک گرفتار نشوند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha