جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
اقتصاد مقاومتی

حوزه/ نهادهایی که مدیریت منابع پولی و نقدینگی کشور را برعهده دارند متاسفانه بعضا با برنامه‌هایی که اسلامی نیست و نظام بانکداری اسلامی اطلاق نمی‌شود، حلال و حرام را رعایت نمی‌کنند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، رئیس هیأت امنای موسسه آرام میهن اسلامی امروز در دیدار حضرت آیت الله علوی گرگانی اظهار کرد: همانطور که مقام معظم رهبری سال 95 را سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نام‌گذاری کردند، هیأت امنای موسسه آرام میهن اسلامی نیز تصمیم گرفتند وظیفه خود را در این سال براساس منویات رهبری انجام دهند و کنگره سراسری اقتصاد مقاومتی، تحقق بخشش اقتصاد اسلامی را در این راستا برگزار نمایند.
وی با بیان اینکه این کنگره روز پنج‌شنبه هفته جاری در قم برگزار می‌شود، ادامه داد: نام کنگره "اقتصاد مقاومتی تحقق‌بخش اقتصاد اسلامی" است و این شعار نیز برگرفته از بیانات مقام معظم رهبری بوده که ایشان می‌فرمایند:«اقتصاد مقاومتی خواهد توانست الگوی الهام‌بخشی از نظام اقتصادی اسلام را عینیت بخشد».
رئیس هیأت امنای موسسه آرام میهن اسلامی تصریح کرد: باتوجه به اینکه مراجع عظام تقلید نسبت به اسلامی‌سازی اقتصاد ملی و همچنین نظام بانکداری اسلامی و غیر ربوی تاکید دارند، کنگره‌ای را با این عنوان برگزار می‌کنیم تا بتوانیم به اندازه و وسع خودمان سهمی از این برنامه مهم که در دهه آینده باید در کشور وجود داشته باشد، ایفا کنیم.
وی به شرکت کنندگان در این کنگره اشاره کرد و گفت: کنگره با حضور برخی از شخصیت‌های کشوری، مجلس خبرگان رهبری، مجمع تشخیص مصلحت نظام، مجلس شورای اسلامی، ریاست شورای فقهی بانک مرکزی و برخی دیگر از مسؤولان کشوری و مدیران ارشد استان قم برگزار می‌شود.
رئیس هیأت امنای موسسه آرام میهن اسلامی با تاکید براینکه در این کنگره به سه زاویه مهم و شکل‌دهنده در اقتصاد سالم کشور می‌پردازیم، ابراز کرد: متاسفانه به نظم و بروکراسی ادارات داخل کشور آنطور که باید و شاید توجه نمی‌شود و مدیران و ادارات با برخی از معضل‌ها نمی‌توانند وظیفه‌شان را به درستی انجام دهند.
وی یکی دیگر از زوایای شکل‌دهنده اقتصاد سالم در کشور را بانک‌ها دانست و افزود: نهادهایی که مدیریت منابع پولی و نقدینگی کشور را برعهده دارند متاسفانه بعضا با برنامه‌هایی که اسلامی نیست و نظام بانکداری اسلامی اطلاق نمی‌شود، حلال و حرام را رعایت نمی‌کنند.
رئیس هیأت امنای موسسه آرام میهن اسلامی با بیان اینکه کارآفرینان، صاحبان صنایع و سرمایه که در مباحث تولید، بازرگانی و ... فعالیت اقتصادی دارند، یکی دیگر از بخش‌های تشکیل دهنده اقتصاد سالم هستند، گفت: گاهی اوقات به دلیل سنگ اندازی ادارات و سازمان‌ها دچار مشکل می‌شوند و نمی‌توانند سرمایه‌گذاری مناسب داشته باشند که باید این مشکلات را برطرف کنیم تا به سهم خومان تحولی در بحث اقتصادی که متاسفانه پاشنه آشیل بسیاری از مشکلات فرهنگی، فکری، اعتقادی، سیاسی و ... است را ایجاد کنیم.
وی یادآور شد: وقتی کارخانه‌ای ورشکست می‌شود صدها کارگر بیکار می‌شوند که این خود مولد معضلات اجتماعی است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha