پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین محمود رضا جمشیدی در دیدار حجت الاسلام والمسلمین ملکدار رئیس جشنواره هنرهای آسمانی

حوزه/ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: اگر می خواهیم حوزه انقلابی داشته باشیم که بتواند در برابر عالم سر بلند کند، باید ابزار رسانه و فضای مجازی را جدی بگیریم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین محمود رضا جمشیدی در دیدار حجت الاسلام والمسلمین ملکدار رئیس جشنواره هنرهای آسمانی، با اشاره به پیشینه هنر در میان علمای بزرگ شیعه گفت: صد سال قبل که آموزش و پرورش و دانشگاهی نبود حوزه های علمیه بستری برای تمام علوم بود و یک طلبه از ابتدای ورود به حوزه به حسب ذوق خود یکی از هنرها را فرا می گرفت.

وی به علمایی همچون مرحوم  استاد نجومی که از خطاطان و شاعران و تذهیب کاران برجسته بود، اشاره کرد و گفت: حوزه ها با موضوع هنر بیگانه نیستند، ولی برنامه ریزی های ما به گونه ای است که حوزویان با هنر بیگانه می شوند.

حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی بر شناسایی ظرفیت ها و استعدادهای حوزه های علمیه تأکید کرد و گفت: اگر طلبه و روحانی بدانند که چه کاری می توانند انجام دهند، می توانند در جامعه موثر باشند.

مدیر حوزه های علمیه خواهران با بیان اینکه امروز رسانه به ابزار سلطه و قدرت نظام های استکباری تبدیل شده است خاطرنشان کرد: اگر می خواهیم حوزه انقلابی داشته باشیم که بتواند در برابر عالم سر بلند کند باید ابزار رسانه و فضای مجازی را جدی بگیریم.

وی در ادامه فلسفه تشکیل دبیرخانه دائمی برای جشنواره هنر آسمانی را استمرار حرکت شناسایی استعدادهای حوزویان در طول سال برشمرد و گفت: پس از شناسیایی استعدادها باید با حمایت مادی از هنرمندان آنان را در خلق آثار فاخر کمک کرد.

حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی در همین زمینه افزود: جشنواره هنر آسمانی همانند سایر جشنواره ها باید زینه کند تا اثری برای جشنواره ساخته شود و مشارکت کنندگان باید با افزایش حمایت از این جشنواره به سمت پشتیبانی مادی از تولید آثار فاخر گام بردارند.

مدیر حوزه های علمیه خواهران تصریح کرد: اگر حرکت هنر را در بخش های حوزوی معماری کنیم می توانیم ده تا بیست سال آینده نتیجه ای در خور توجه به دست بیاوریم.

وی یادآور شد: برگزاری کارگاه های آموزشی درباره مسائل مختلف هنری می تواند در آینده منجر به تأسیس رشته ای تخصصی شود.

حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی همچنین بر توجه به ظرفیت خواهران طلبه در عرصه هنر اشاره کرد و گفت: خواهران طلبه با توجه به روحیاتی که دارند در عرصه هنری بسیار فعال هستند و مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران نیز در برگزاری جشنواره هنر آسمانی آماده یاری رسانی است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha