پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حضور میهمانان مشهد ۲۰۱۷ در محفل قرآنی حرم رضوی

حوزه/ همزمان با معرفی مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام، محفل انس با قرآن کریم با حضور میهمانان بین المللی این رویداد بزرگ فرهنگی در بارگاه منور رضوی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از مشهد، محفل انس با قرآن کریم با حضور میهمانان بین المللی مشهد 2017، مدیران و مسئولان، جامعه قاریان، زائران و مجاروران حرم مطهر رضوی، شب گذشته پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء در رواق دارالمرحمه حرم مطهر علی بن موسی الرضا(ع) برگزار شد.

این مراسم با قرائت سید حمزه موسوی؛ قاری ممتاز نوجوان آغاز شد و در ادامه استاد سید جواد حسینی؛ موذن حرم مطهر امام رضا(ع) و قاری بین المللی قرآن کریم به تلاوت آیات روح بخش سوره انبیاء پرداخت.

در ادامه این محفل باشکوه سید محمد صادق حسینی از قراء نوجوان کشور و یکی از شاگردان شهید حاج محسن حسنی کارگر( قاری بین المللی قرآن کریم و شهید منا) بخشی از آیات سوره تحریم را قرائت کرد.

رونمایی از تابلوی خوشنویسی شده با عبارت 'ادْخُلُوهَا بِسَلاَمٍ آمِنِینَ'؛ پوستر ویژه تصویر حاج محسن حاجی ‌حسنی‌ کارگر و لوح فشرده حاوی تلاوت  20 قاری مشهدی از دیگر برنامه های این محفل نورانی بود.

این محفل با شکوه قرآنی به صورت زنده از شبکه‌‌های خراسان رضوی، قرآن و معارف، رادیو قرآن و سایت اینترنتی     

RAZAVI.TV   پخش شد.

گفتنی است، سازمان علمی، فرهنگی و آموزشی وابسته به سازمان کنفرانس اسلامی(ISESCO)  با عضویت 57 کشور اسلامی، در سال2017 میلادی مشهد را به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در آسیا انتخاب کرده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha