پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
نشست معاونان آموزش مدارس علمیه یزد

حوزه/ حجت الاسلام حسینی پور در پنجمین جلسه معاونین آموزش مدارس علمیه استان یزد بر ضرورت نظارت بر مباحثه طلاب تاکید کرد و گفت: کم توجهی به مباحثه رشد علمی را کند و منجر به افت تحصیلی می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، حجت الاسلام حسینی پور، معاون آموزش و امور واحدهای آموزشی حوزه علمیه استان یزد، صبح امروز در  پنجمین جلسه معاونین آموزش مدارس استان، در مدرسه امام صادق(ع) شهرستان اردکان با تقدیر و تشکر از زحمات معاونین مدارس در نیم سال اول به ویژه برگزاری امتحانات نیم سال اول، به بیان حدیثی  اشاره کرد و گفت: حضرت علی(ع) می فرماید: «لاتَدَعْ أَنْ تنصَحَ اهلَكَ فَاِنّكَ عَنهُم مَسؤُولٌ / در پند و موعظة خانواده‌ات کوتاهی نکن، (فردا) درباره آن‌ها از تو بازخواست خواهد شد (دستور معالم‌الحکم، ص 72)». طلاب همه اهل علم محسوب می شوند و موظف به دلسوزی آنها هستیم و قیامت مورد سؤال قرار خواهیم گرفت.

وی در روایت دیگری از حضرت امام باقر(ع) به میزان و معیاری برای خیرخواهی بیان شده اشاره کرد و گفت: باید از منافع دیگران به اندازه منافع خویش دفاع کنیم، چنان که امام باقر(ع) فرمود: «باید هر کدام از شما نسبت به برادر مؤمن خود خیرخواه باشد به همان اندازه که نسبت به خویش خیرخواه است». بنابراین همان گونه که در کارها برای خودمان دلسوزی می کنیم نسبت به طلاب نیز باید دلسوز باشیم.

معاون آموزش حوزه علمیه یزد در ادامه جلسه به برخی از مواردی که باعث افت تحصیلی می شود، اشاره کرد و گفت: عدم استفاده بهینه از فرصت ها، عدم اطلاع خانواده ها و پیگیری نکردن امور تحصیلی  از سوی آنها، کم توجهی به مباحثه، مشکلات معیشتی طلاب متاهل و ... از جمله مواردی است که باعث افت تحصیلی می شود و از این رو باید مورد بررسی قرار گیرند.

حجت الاسلام حسینی پور در پایان این جلسه از برگزاری دوره دانش افزایی فقه ویژه اساتید حوزه  یزد در پایان بهمن ماه اشاره و همچنین از حذف مرحله مدرسه ای در مسابقات علمی و نیز رقابت طلاب، دارای شرایط، در فروردین ماه سال آینده در مرحله استانی خبر داد.

313/23

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha