سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
امام جمعه شهرستان هرسین کرمانشاه در دیدار دانش آ‌موزان شهرستان

حوزه/ امام جمعه شهرستان هرسین افزود: همه مردم دنیا یک گم شده دارند و آن هم دین است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه، تعدادی از دانش آموزان مدرسه راهنمایی شهید طالقانی هرسین برای آشنایی بهتر با فضای طلبگی علاوه بر بازدید از مدرسه علمیه امام خمینی(ره) شهرستان هرسین، با حجت الاسلام قدمی مدیر این مدرسه و همچنین حجت الاسلام باقری امام جمعه شهرستان دیدار کردند.

در این دیدار حجت الاسلام باقری امام جمعه شهرستان هرسین اظهار کرد: خدمت به مردم و خلق خداوند یا از راه کار و جان می باشد و یا از طریق روح البته باید به این مهم واقف باشیم که اهمیت خدمت معنوی بیشتر است یا خدمت مادی؟، وقتی این مهم معلوم شد می توان شغل آینده خود را انتخاب کرد.

وی با بیان این که اگر می خواهیم که شغل آینده خود را مشخص و تعیین کنیم باید بدانیم که جامعه به چه شغلی بیشتر نیازمند است، ابراز داشت:  ما هیچ کسی را بالاتر از پیامبر و امامان در میان مخلوقات نداشتیم که همه وجود خود را فدای دین خدا و هدایت بشریت و نجات او از ظلمت کردند.

امام جمعه شهرستان هرسین گفت: امروز دکتر شدن و مشاغل دیگر مهم است یا کسی بشویم که دیگران را بیدار کنیم؟؛ همانند عالم، زیرا همه مردم دنیا یک گم شده دارند و آن هم دین است.

حجت الاسلام باقری عنوان کرد: حضور در حوزه علمیه باعث آرامش انسان می شود، زیرا در فطرت هر انسانی نیاز به خدا و معبود احساس می شود.

وی افزود: کسانی که وارد حوزه های علمیه می شوند بیشتر به خاطر خدمت به خلق خدا ورود پیدا می کنند، تا جایی که پیامبر اکرم (ص) خطاب به حضرت علی (ع) فرمود:" یا علی اگر تنها یک نفر به دست تو به سمت خداوند هدایت شود این کار ارزش تمام جهان و دنیا را دارد.

امام جمعه هرسین در پایان سخنان خود عنوان کرد: همین عامل مهم دینی باعث شد که بزرگانی در حوزه های علمیه همانند امام خمینی (ره) آیت الله سیستانی، سیدحسن نصرالله و... رشد و نمو پیدا کنند.

گفتنی است در ادامه این برنامه، دانش آموزان با بخش های مختلف مدرسه علمیه امام خمینی (ره) شهرستان هرسین بیشتر آشنا شدند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha