پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
مراسم عقد در جوار حرم حضرت معصومه(سلام الله علیها)

حوزه/ رئیس اداره پاسخگویی و خدمات فرهنگی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه( س) از آغاز ثبت نام مراسم عقد در روز میلاد عقیله بنی هاشم(س)خبرداد.

حجت الاسلام علی فتح الله زاده در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» گفت: از ابتدای سال 95 تا دی ماه، 1985 مراسم عقد در اتاق های عقد آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها انجام شده است و در 6 ماهه اول سال 1395 نسبت به 6 ماهه اول سال گذشته افزايش 30 درصدي مراسم عقد داشته ايم.
رئيس اداره پاسخگويي و خدمات فرهنگي حرم کریمه اهل بیت(ع) افزود: از 1985 عقدی که در حرم کریمه اهل بیت(ع) انجام شده است، 1930 مراسم مختص هم وطنان و 55 عقد نیز برای ملیت های دیگر بوده است و مراسمات اجرا شده متناسب با ظرفيت موجود و فضاي اتاق عقد ها بوده و اين در حاليست كه درخواست هاي زوجين جوان براي اجراي مراسم چندين برابر بوده كه به علت محدود بودن اتاق هاي عقد توانسته ايم در حد امكان پاسخگوي مراجعين باشيم.
وي خاطر نشان کرد: از این تعداد، 1548 عقد برای مجاورين آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله عليها بوده و 331 عقد نیز برای مراجعین شهرستانی می باشد و همچنین از ابتدای مهر ماه امسال تا آخر دیماه با توجه تعطیلی دو ماهه اتاق های عقد به علت ماه محرم و صفر 562 عقد انجام شده است.
حجت الاسلام فتح الله زاده با اشاره به اجراي مراسم عقد در روزهاي خاص اظهار داشت:‌ در روزهاي خاص مثل ميلاد حضرت زهرا سلام الله عليها ،‌13 رجب، دهه كرامت و.. تمامي اداره براي اجراي مراسم عقد بسيج مي شوند و حتي اتاق هاي اداري و سالن ها نيز در اختيار مراجعين  قرار می گیرد.
رئیس اداره پاسخگویی و خدمات فرهنگی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها گفت: با توجه به اینکه زوجین باید 10 روز قبل از اجرای مراسم عقد در این اداره ثبت نام کنند لذا به صورت ویژه از 5 بهمن تا 15 بهمن ماه از زوجین جهت اجرای مراسم عقد در روز میلاد حضرت زینب سلام الله علیها ثبت نام می شود.
وي با اشاره به فرایند ثبت نام اتاق عقد و تاكيد بر اينكه حتما متقضيان به سايت آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله عليها مراجعه كنند گفت: جهت رزرو اتاق عقد، زوجین می بایست مقدمات ثبت و آزمایشات مربوطه را انجام داده و سپس فرم مربوطه رزرو اتاق عقد را دانلود کرده و پس از تکمیل آن به تایید محضردار برسانند. زائرین نيز پس از تکمیل فرم، آن را به ایمیل قرار گرفته در صفحه اتاق عقد ارسال نمایند، سپس منتظر تماس جهت هماهنگی باشند. مجاورین می تواند علاوه بر روش بالا ، پس از تایید محضردار فرم را حضورا به مسئول اتاق عقد تحویل داده و زمان عقد را هماهنگ نمایند.
رئيس اداره پاسخگويي و خدمات فرهنگي با اشاره به شريط اتباع ايراني و خارجي متقاضي اجراي عقد گفت: براي اتباع غير ايراني شايط خاص خودش را دارد و بستگي به غير ايراني بودن طرفين و يا يك طرف دارد. ضمن اينكه كل عقد ها در اين اداره ثبت نمي شود و مسئوليت ثبت با دفترخانه هاي ازدواج است.
وی با اشاره به ضوابط و شرايط اتاق عقد مبني بر اينكه فقط در اين اداره مراسم اجراي عقد دائم برگزار مي شود در پايان بيان داشت: مراجعه کنندگان باید مراقب باشند که استفاده مواردی از قبیل: کراوات، آرایش، دوربین فیلم برداری، میوه و شربت و کیک، لوازم سفره عقد و … که بر خلاف شئونات حرم مطهر می باشد جداً خودداری فرمایند. زمان برگزاری عقد نيز به مدت ۳۰ دقیقه می باشد.

انتهای پیام/110

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha