شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
 آیت الله غیاث الدین طه محمدی

امام جمعه همدان گفت: تا قدرشناسی نباشد حق شناسی و شکر گزاری معنا ندارد و باید بدانیم کجا بودیم و کجا هستیم ما در ایران چیزی برای خود نداشتیم و استقلال برای کشور وجود نداشت در حالی که امروز در اوج عظمت هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»در همدان، آیت الله غیاث الدین طه محمدی، ظهر امروز در دیدار کمیته دانشجویی ستاد گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی، اظهار داشت: احساس مسئولیت درباره دهه فجر کار مهمی است و باید از تمامی کسانی که در این زمینه تلاش می کنند تشکر و قدردانی کرد.

وی با اشاره به بزرگداشت این ایام ادامه داد: همه روزها روز خدا است و باید دید چرا برخی روزها به یوم الله معروف شده اند؛ البته دلیل این که این ایام، ایام الله است، به دلیل خیر برکت هایی است که در آن روزهای  اول انقلاب، نصیب مردم شده است.

امام جمعه همدان با بیان این که یوم الله فلسفه خود را دارد، خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) فرمود شما عاشورا را حفظ کنید و عاشورا همه شما را حفظ می کند و اگر عاشورا نبود در جنگ شکست می خوردیم؛ هر کسی نمی تواند عظمت روزهای بزرگ را بداند مگر افراد صبور و شاکر و افراد بابصیرت؛ از این رو از همگان نیز نمی توان برای بزرگداشت دهه فجر انتظار داشت.

آیت الله طه محمدی با بیان این که بزرگداشت دهه فجر، در گرو شناخت عظمت واقعی یوم الله است، گفت: باید دانست که از سال 42 تا 57 و تا 95 چه اتفاقاتی افتاده است.

وی خاطرنشان کرد:رهبرمعظم انقلاب فرمود در دوران دفاع از کشوری سیم خاردار خریدیم و کشور ثالثی جلو آن را گرفت و حال ایران یعنی همان کشور با همه مشکلات، به عنوان یک قدرت نظامی و فرهنگی قلمداد می شود.

امام جمعه همدان در پایان گفت: تا قدرشناسی نباشد حق شناسی و شکر گزاری معنا ندارد و باید بدانیم کجا بودیم و کجا هستیم؛ ما در ایران چیزی برای خود نداشتیم و استقلال برای کشور وجود نداشت، اما امروز در اوج عظمت هستیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha