پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
جلسه درس اخلاق آیت الله سید مصطفی  موسوی اصفهانی

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری گفت: تخلیه رذائل مقدمه تزکیه است، به این معنی که باید دل را از غیر خدا و معصیت ها پاک نموده تا خداوند را در آن جای داده و تزکیه شویم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، آیت الله سید مصطفی  موسوی اصفهانی، در جلسه درس اخلاقی که در بقعه امام زاده عبدالله(ع) همدان برگزار شد، با اشاره به  اهمیت بحث اخلاق، گفت: تزکیه به معنی مبارزه با رذایل اخلاقی است.

وی خاطر نشان کرد: راه تزکیه پر تلاطم است و باید در این راه طبق فرمایش های قرآن کریم استقامت کرد و با مواجه شدن با موانع آن ها را یکی پس از دیگری پشت سر بگذاریم.

مدیر حوزه علمیه همدان افزود: یکی از نعمت هایی که خداوند به انسان داده، نعمت جوانی است که باید قدر آن را با تزکیه نفس دانست و با نیروی جوانی راه پر تلاطم تزکیه نفس را پیمود.

آیت الله موسوی اصفهانی ادامه داد: همه باید در راه تزکیه قدم بگذاریم به ویژه طلبه ها، چرا که یکی از بهترین راه هایی که انسان به طور ممحض میتاند به امر تزکیه نفس پردازد حوزه و طلبگی است.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری گفت: مقدمه تزکیه، تخلیه است به این معنی که باید دل را از غیر خدا و معصیت ها پاک نمود تا خداوند را در آن جای داده و تزکیه شویم.

وی اظهار کرد: کسانی که راه تزکیه را پیش گرفته و مهذب شدند طبق فرمایش قرآن کریم همانند کسانی هستند که گفتند پروردگار ما خداست و استقامت کرده تا فرشته ها به آن ها گفتند خداهم همراه شما بوده وبهشت ارزانی شما باشد.

آیت الله موسوی اصفهانی افزود: در سایه ایمان، استقامت و تزکیه انسان خدایی شده و از غیر خدا تبعیت نمی کند. نمونه بارز آن امام خمینی (ره) بوده که با ایمان، استقامت و تزکیه ای که داشتند جلوی همه به ظاهر ابر قدرت ها ایستاده و از کسی جز خدا نترسید.

مدیر حوزه علمیه همدان در پایان افزود: همن طور که ما از ناحیه خداوند آمدیم و به سوی خدا باز می گردیم، طبیعی است که یک سری نیاز های مادی هم داریم، اما نباید این ها هدف قرار گیرند، چرا که هدف رسیدن به خدا است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha