جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
​نروژ کشور فلسطین را به رسمیت بشمارد!

حوزه/حنان عشراوی عضو کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین امروز طی جلسه‌ای با نماینده نروژی در تشکیلات خودگران فلسطین، خواستار به رسمیت شناخته شدن فلسطین توسط نروژ شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از wafa، حنان عشراوی عضو کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین روز سه شنبه خواستار به رسمیت شناخته شدن فلسطین توسط کشور نروژ در آینده‌ای نزدیک شد.

عشراوی در جلسه‌ای که در دفترش با هیلده هارالدستاد نماینده نروژی در تشکیلات خودگران فلسطین داشت، از دولت نروژ برای همکاری‌های اقتصادی، پیشتیبانی از فلسطین در سازمان ملل متحد و حمایت از حقوق مردم فلسطین قدردانی کرد. عشراوی در این جلسه طی بیانیه‌ای از دولت نروژ خواست تا در آینده نزدیک، کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد.

این مقام رسمی فلسطینی در این بیانیه به شرایط بحرانی موجود در سرزمین‌های اشغالی و سیاست‌های مخرب اسرائیل از جمله مجازات جمعی، خشونت و نقض دائم و پیوسته قوانین و کنوانسیون‌های بین‌المللی اشاره کرد.

بحث و گفتگوی دو طرف فلسطینی و نروژی درباره  موضوعاتی چون آخرین تحولات سیاسی و منطقه‌ای، همایش بین المللی صلح در پاریس، نیاز به ایفای نقش جدی اروپا و تعامل موثر آن برای پاسخگو دانستن رژیم اسرائیل، مشارکت موثر اروپا در ایجاد صلح، چشم‌اندازهای آشتی و انتخابات در فلسطین و روابط و همکاری‌های دوجانبه میان فلسطین و نروژ انجام گرفت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha