جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 406509
۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۰
حجت الاسلام مهدی منصوری خواه

حوزه / حجت الاسلام مهدی منصوری خواه مدیر دوره زبان کره ای موسسه زبان و فرهنگ شناسی جامعه المصطفی در ضبط یک مستند تلویزیونی برای کشور کره جنوبی حاضر شد و به عنوان اولین روحانی شیعه وارد تلویزیون کره خواهد شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام مهدی منصوری خواه مدیر دوره زبان کره ای موسسه زبان و فرهنگ شناسی جامعه المصطفی در ضبط یک مستند تلویزیونی برای کشور کره جنوبی حاضر شد و به عنوان اولین روحانی شیعه وارد تلویزیون کره خواهد شد.
این مستند که به کارگردانی Jaeoh Yi  با موضوع «ایران و اسلام» در حال ضبط و تدوین است، در ماه آوریل سال جاری میلادی از شبکه KBS  کره پخش خواهد شد.
تهیه کنندگان این مستند در هفته های گذشته با ارسال دعوتنامه  از این روحانی، برای حضور در این مستند دعوت به عمل آورده و خواهان حضور در این برنامه و ارایه توضیحاتی در مورد اسلام و شیعه شدند.

در این مصاحبه که حدود یکساعت به طول انجامید سوالات متعددی در زمینه های مختلف مطرح گردید؛ تفاوت شیعه و سنی، فلسفه حجاب و جایگاه زن در اسلام، نظر اسلام در مورد اقتصاد و راهکارهای اقتصادی قرآن، برنامه اسلام برای ایران مدرن و...  از سوالات طرح شده در این مصاحبه بود .

در انتها نیز نظر این پژوهشگر ادیان راجع به صحبت های اخیر دونالد ترامپ مبنی بر اعمال محدودیت برای ورود مسلمانان به خاک امریکا را پرسیدند که وی به تمامی سوالات با توجه به فرهنگ و سنن کشور کره پاسخ هایی ارائه نموده و در انتها  مردم و ببیندگان این برنامه را برای حضور در ایران و شرکت در دوره های آشنایی با اسلام و شیعه دعوت نمود.
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha