جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین اسکندری

حوزه/ مدیر کل تبلیغات اسلامی استان قم رسالت مهم حوزویان در راستای تبلیغ و فرهنگ سازی برای افزایش جمعیت کشور را بسیار مهم و تعیین کننده توصیف کرد.

حجت الاسلام و المسلمین عباس اسکندری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به تدوین سند جامع حوزوی در رابطه با مساله جمعیت اظهار داشت: امروزه یکی از نیازهای جدی کشور ناظر به مساله افزایش جمعیت است که متاسفانه در دهه های گذشته پس از جنگ به دلایلی مغفول واقع شد و امروز باید این مساله جبران شود.

وی افزود: بنابر کارشناسی های صورت گرفته چنانچه نرخ زاد و ولد به همین صورت فعلی باقی بماند، کشورمان به تدریج دچار پیری نسل شده و جمعیت کشور کاهش می یابد.

حجت الاسلام و المسلمین اسکندری همچنین به دغدغه های مقام معظم رهبری و علما و مراجع عظام تقلید در این باره اشاره کرد و گفت: حوزه های علمیه با فعالیت های تبلیغی و بهره گیری از ابزارهای رسانه ای می توانند به سهم خود از این دغدغه و نگرانی بزرگان بکاهند، به خصوص طلاب وفضلای جوان حوزه که بستر برای فعالیت های تبلیغی آن ها به خوبی فراهم است.

وی با بیان اینکه بعضی از خانواده ‌ها نگران مشکلات مالی افزایش فرزندان هستند، خاطرنشان کرد: گرچه این دغدغه مورد توجه است اما باید توجه داشت که ما با بهره‌ گیری از آموزه‌‌های قرآنی و اهل ‌بیت (ع) و توجه به مفاهیم والای دینی از جمله قناعت، توکل به خدا و پرهیز از طمع می‌توانیم زندگی را سعادتمندانه و پرنشاط اداره کنیم.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha