پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام و المسلمین علی عباسی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه قزوین گفت: فرهنگ سازی باورهای صحیح، عدم تقلید از غرب و الگوهای غیراسلامی و همچنین ترویج سبک زندگی ایرانی - اسلامی، اهمیت زیادی در جلوگیری از تهاجم فرهنگی دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی، صبح امروز در جمع همسران و خانواده طلاب و روحانیون حوزه علمیه قزوین که در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی استان برگزار شد، به نقش خانواده در نظام مقدس جمهوری اسلامی اشاره و اظهارکرد: همسر طلبه بودن، نقش حساس و خطیری است و باید بسیار به اعمال و رفتار خود توجه داشت، زیرا نگاهی که به همسر روحانی هست، نسبت به دیگر زنان جامعه نیست.

مدیر حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد:  یکی از وظایف بانوان، خوب همسر داری کردن است و این امر باعث می‌شود تمام اجری که مردان در کارهای‌شان می‌برند، نصیب همسران‌شان نیز بشود.

وی افزود: هر ثوابی که طلبه به واسطه طلبگی‌اش می‌برد، نصیب همسرش خواهد شد؛ همچنین همسران مبلغین و روحانیون  می‌توانند با آنها در امر تبلیغ همراهی کنند تا علاوه بر اجر همسرداری، اجر کار خود را نیز ببرند.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی خاطرنشان کرد: طلبگی با سختی ها و مشکلاتی همراه است، اما لازمه رسیدن به اجر و پاداش طلبگی، تحمل همین سختی هاست.

وی ادامه داد: مادران و همسران نقش اصلی در تربیت و موفقیت فرزندان را بر عهده دارند که در این میان نقش مادران و همسران طلاب و روحانیون با توجه به شرایط زندگی و نحوه اداره خانواده، نقشی مهم و تاثیرگذار است که  باید قدردان زحمات آنان باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی تصریح کرد:  اگر فداکاری و همکاری همسران طلاب و روحانیون نباشد، روحانیت به اهداف عالیه خود نخواهد رسید.

 مدیر حوزه علمیه قزوین به نقش مهم حوزه های علمیه در کشور اشاره کرد و گفت: امروز به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی و مقام معظم رهبری حوزه های علمیه همواره پیشتاز و هدایت گر جامعه در پیروزی و حراست از دستاوردهای انقلاب اسلامی بوده است.

وی به نفوذ فرهنگی دشمنان علیه باورهای اعتقادی جوانان اشاره وبیان داشت:  امروزه یکی ازروشهایی که دشمن افکار و اندیشه همه افراد جامعه ما  را مورد هجمه قرار داده است مسئله فرهنگ و نفوذ فرهنگی است و رهبری معظم انقلاب اسلامی  بار ها و بارها تاکید فراوانی بر این موضوع داشتند. 

وی با بیان اینکه دشمن همیشه در صدد این است تا زمینه های نفوذ را در بین مردم فراهم و بعد فرهنگ خود را پیاده کند، اظهار داشت: دشمن با هجمه فرهنگی و نفوذ، افکار و اندیشه جوانان را به اسارت خویش در می آورد.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی عنوان داشت: خانواده ها بدانند دشمن خیر و خوبی فرزندان ما را نمی خواهد، بلکه می خواهد با استفاده از تمام ابزارها فرزندان ما را به سمت خود کشیده و اندیشه پاک اسلامی آنها را نابود کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha