سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام علی اصغر قائمی

حوزه / کارشناس مسائل خانواده، گفت: اقتصاد مقاومتی سختی های خاص خود را دارد و اگر خانواده اسراف نکند و هر فرد سبگ زندگی اسلامی را رعایت کند، می تواند در حد خود به تولید و اقتصاد کشور کمک کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام علی اصغر قائمی، صبح امروز در جمع خانواده های طلاب و روحانیون قزوین که در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی استان برگزار شد، به نقش مهم خانواده طلاب در رسیدن به اهداف آنها اشاره و اظهارکرد:  در انتقال هدف و رسالت طلبگی به خانواده، در وهله اول خود طلبه نقش‌آفرین است و هنگام تشکیل خانواده، باید شرایط خود را دقیقاً برای طرف مقابل شرح دهد تا او نیز بتواند با نگاهی روشن و آگاه تصمیم بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: حوزه نیز در انتقال هدف و رسالت طلبگی به خانواده‌های طلاب بسیار نقش دارد و همان‌طور که بسیاری از سازمان ها و نهادها برای خانواده‌ها جلساتی می‌گذارند، حوزه نیز می‌تواند با برگزاری جلساتی به صورت غیرمستقیم نقش و جایگاه طلبگی در جامعه را برای طلاب شرح دهد.

 کارشناس مسائل خانواده ادامه داد: کسی که می‌خواهد با یک طلبه ازدواج کند، باید هنگام انتخاب همسر، به این نکته توجه کند که طلبگی شغل نیست، بلکه وظیفه است و از کاری که در آن وجه معنوی پر رنگ است نمی‌توان انتظارات مادی زیادی داشت. از طرف دیگر باید به این نکته توجه داشته باشد بسیاری از مردم روحانی و طلبه را الگو می‌دانند و زندگی آنان بیشتر در منظر نگاه مردم است و ممکن است درباره اعضای خانواده طلبه و همسران آنان نیز شرایط همین‌گونه باشد.

حجت الاسلام قائمی اضافه کرد: البته به این نکته توجه کنیم که سربازی امام زمان(عج) عشق و علاقه است و زندگی در کنار کسی که خود را خادم امام عصر(عج) می‌داند آرامش را همراه خود دارد.

وی در ادامه با اشاره به لزومتحقق اقتصاد مقاومتی، ابراز کرد:  حوزه های علمیه با تبیین سبک زندگی اسلامی به مردم و ارشاد و کمک آنها، و سوق دادن مردم به پرهیز از اسراف می توانند نقش موثر در تحقق اقتصاد مقاومتی داشته باشند.

 کارشناس مسائل خانواده افزود:  اقتصاد مقاومتی سختی های خاص خود را دارد و اگر خانواده اسراف نکند و هر فرد سبگ زندگی اسلامی را رعایت کند می تواند در حد خود به تولید و اقتصاد کشور کمک کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha