پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
محمدرضا خواجوی

حوزه/ روحانی فعال در فضای مجازی گفت: بر نخبگان حوزوی لازم است که با ورود به عرصه فضای مجازی و تهیه بسته های فرهنگی، عرصه را بر سوداگران تهاجم فرهنگی ببندند.

حجت الاسلام محمدرضا خواجوی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه، در خصوص لزوم ورود طلاب و حوزویان به فضای مجازی برای مقابله با دسیسه های دشمنان اسلام در این عرصه، گفت: از آنجا که بانی امر مقدس تبلیغ و نشر ارزشهای الهی خداوند بوده و وظیفه انبیاء (علیهم السلام) اشاعه کلام الهی و هدایت بشر به سوی خالق بوده در این بین افرادی هم پیدا شده اند که برای ممانعت از تابش نور هدایت با وسوسه های شیطانی برای رسیدن به منافع خویش با ایجاد مسیرهای انحرافی در مقابل صراط مستقیم الهی ایستاده اند.

این روحانی فعال در فضای مجازی افزود: بانی گمراهی ابناء بشر در ادوار مختلف تاریخ بوده و هستند و با توجه به پیشرفتهای مختلف خصوصا در امر رسانه ها، امروزه شاهد بوجود آمدن امپراتوری خبری و بنگاههای شایعه پراکنی در سطح جامعه جهانی به اسم خبررسانی هستیم.

وی تاکید کرد: این بنگاه ها با سوء استفاده از این عنوان در صدد پیاده نمودن نیات پلید خود می باشند تا بتوانند از این راه و در خدمت گرفتن پیاده نظام خود در اقصی نقاط دنیا و به نام جهانی سازی به نابودی محاسن دینی و فضیلت های اخلاقی پرداخته و پلیدی ها و رذائل شیطانی را پیاده کرده و دنیای باب میل خود را بوجود بیاورند.

حجت الاسلام خواجوی ادامه داد: از طرفی با در نظر گرفتن پیشرفت امکانات روز دنیا در خصوص فضای مجازی شاهد ترویج تبلیغات انحرافی در زمینه های اعتقادی، تربیتی و... هستیم که باعث گمراهی افراد ناآگاه و شکستن مرزهای انسانیت و عدم باور به پیشینه فرهنگی و اسیر شدن در دام دنیای مدرنیته و لیبرالیسم هستیم.

این روحانی فعال در فضای مجازی اذعان کرد:  تئوریسین های دنیای مغرب زمین از آن نسخ مستاصل و ناامید گشته و عده ای منور الفکر خود باخته مشرق زمین، با خود باختگی فریب زرق و برق مظاهر توسعه غربی خورده که از احترام به کرامت انسانی تهی می باشد و با تئوریزه کردن این تفکرات غیر دینی و نامانوس با فرهنگ ایرانی اسلامی باعث انحراف افراد ناآگاه و نسل بی تجربه در داخل کشور شده است.

حجت الاسلام خواجوی افزود: با پشت پا زدن به استقلال کشورها در صدد تسلط کدخدا یعنی همان آمریکای هستند و این نقشه شیطانی پیاده نخواهد شد جز در سایه غفلت و عدم بصیرت نخبگان جامعه اسلامی.

وی عنوان کرد: با داشتن یک گوشی تلفن همراه و ساده ترین امکانات می توان با ورود به دهکده جهانی به آخرین اخبار و اطلاعات محرمانه و برنامه های غیراخلاقی دست پیدا کرد و  این خود هشداری است تا متولیان فرهنگی با بصیرت بخشی به آحاد جامعه خصوصا نسل جوان، تهیه خوراک سالم فرهنگی و ارائه برنامه های مثبت در رسانه ملی، فرهنگ دینی را توسعه دهند.

این روحانی فعال در فضای مجازی افزود: بر نخبگان حوزوی است که با ورود به عرصه فضای مجازی و تهیه بسته های فرهنگی عرصه را بر سوداگران نهاجم فرهنگی ببندند.

وی در پایان تاکید کرد:  نسل بیدار جامعه خصوصا نخبگان بصیر باید با استفاده از منابع قرآنی و روایی، پاسخگوی ابهامات و شبهات دینی باشند و با ارائه راهکارهای عملی و بصیرتی، مسیر تاخت و تاز دشمن را بسته و هرچه بیشتر نسل آینده ساز را از شبیخون فرهنگی به سلامت عبور دهند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha