چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام سعیدی تولیت حرم حضرت معصومه

حوزه/ تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(سلام الله علیها)گفت: اگر در جامعه اسلامی به مباحث عینی و مصداقی مهدویت بیشتر توجه شود، مشکلات جامعه کاهش پیدا می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی در دیدار مسئولان و اساتید موسسه آینده روشن و پژوهشکده مهدویت گفت: در خصوص موضوع مهدویت و تبیین آن در جامعه، دو مساله از اهمیت زیادی برخوردار است که باید توجه جدی به آن ها شود و ضرورت دارد عمده فعالیت ها در این مسیر انجام شود.
امام جمعه قم افزود: اولین مساله، بحث مفهومی در خصوص امام زمان علیه السلام و موضوع مهدویت است و باید از لحاظ مفهومی اعتقادات افراد جامعه نسبت به موضوع مهدویت و امام عصر(عج) اصلاح و شبهات برطرف و گره های فکری باز و خرافات زدوده شود.
تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(سلام الله علیها)خاطر نشان کرد: باید در زمینه مفهومی، کرسی های مهدویت در راستای پاسخگویی به شبهات و تبیین فکری مهدویت فعالیت داشته باشند.
وی اظهار داشت: مساله دوم در خصوص مهدویت، ورود به مباحث عینی و مصداقی در باب مهدویت و امام زمان(علیه السلام ) است که باید بررسی شود و اگر در جامعه اسلامی به مباحث عینی و مصداقی بیشتر توجه شود مشکلات جامعه کاهش پیدا می کند و در همایش ها و اجتماعات مهدوی در مسئله مصداقی باید فعالیت بیشتری شود.
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با اشاره به شبهه افکنی دشمنان در خصوص مهدویت و لزوم مقابله با آن ها گفت: در بخش مهدویت شبهاتی توسط دشمنان مطرح می شود که باید توسط متخصصان امر جواب داده شود، تا افراد جامعه به صورت مصداقی با امام زمان علیه السلام آشنا شوند.
انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha