سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام سیدسعید پیرحیاتی

حوزه/ حوزه پویا دو شاخصه اصلی دارد؛ اول انقلابی بودن و دوم تولید علم، چرا که اگر حوزه علم تولید نکند نمی تواند با شبهات مقابله کند و پاسخ گوی نیاز های جامعه باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه، حجت الاسلام سیدسعید پیرحیاتی، امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه امام خمینی(ره) شهرستان هرسین اظهار کرد: با توجه به اینکه حوزه های علمیه در طول تاریخ در مسیر رشد و پویایی علمی بوده اند در عصر حاضر نیز لازم و ضروری است که در همان مسیر حرکت علمی خود را ادامه دهند.

وی افزود: حوزه علمیه پویا شاخصه هایی دارد از این که  با توان علمی جوان و نخبه در مسیر تولید علم باشد نه اینکه فقط به میراث علما گذشته بسنده کند. لذا طلاب جوان باید  با استفاده از میراث علما سلف، سعی در پویایی علم در عصر حاضر داشته باشند.

معاون تهذیب مدرسه علمیه امام خمینی(ره) هرسین ادامه داد: یکی دیگر از شاخصه های پویایی حوزه، انقلابی بودن و حرکت در مسیر انقلاب اسلامی است؛ با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری حوزه باید انقلابی باشد .

حجت الاسلام پیرحیاتی تأکید کرد:  حوزه پویا دو شاخصه اصلی دارد؛ اول انقلابی بودن و دوم تولید علم، چرا که اگر حوزه علم تولید نکند نمی تواند با شبهات مقابله کند و پاسخ گوی نیاز های جامعه باشد؛ بنابراین حوزه با انقلابی بودن و حرکت در مسیر تولید علم، حوزه ای پویا و زنده خواهد بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha