جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
عرفان های انحرافی

حوزه/ معاون پژوهش مدرسه علمیه صالحیه قزوین از برگزاری دوره آشنایی با فرق و عرفان های کاذب در این مدرسه علمیه خبر داد.

حجت الاسلام جلوخانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از قزوین از برگزاری دوره آشنایی با فرق و عرفان های کاذب در مدرسه علمیه صالحیه این شهرستان خبر داد و گفت: با توجه به ضرورت آشنایی طلاب محترم به عنوان افسران جنگ نرم با جریان های منحرف، افکار و اعتقادات باطل، معاونت پژوهش این مدرسه علمیه اقدام به برگزاری دوره آشنایی با فرق و ادیان ضاله؛ بالاخص عرفان های کاذب و نوظهور برای طلاب سطح یک این مدرسه نموده که با استقبال قابل توجه این عزیزان برای ثبت نام مواجه شده است.

معاون پژوهش مدرسه علمیه صالحیه ابراز داشت: آنچه بر غنای این دوره می افزاید، بررسی تطبیقی اعتقادات حقه شیعه با افکار فرق و مدعیان دروغین و آشنایی با شگردهای سرکرده های این جریان های باطل و ابعاد تکان دهنده از ساده لوحی پیروان در ایجاد انگیزه پژوهش و مطالعه در خصوص جریانات مذکور می باشد.

وی افزود: امروز موضوع عرفان های نوظهور و کاذب یکی از مسائلی است که اگرچه نمی توان آن را دغدغه ای اساسی خواند؛ اما معضلی است که رهبر معظم انقلاب از آن به برنامه های فلج کننده تعبیر می کنند.

این استاد حوزه گسترش فرقه‌های انحرافی را خطر بزرگی برای اندیشه‌های اسلامی دانست و خاطرنشان ساخت: امروز تقویت معنویت می‌تواند مهم‌ترین سد در برابر ترویج عرفان‌های انحرافی باشد.

وی با بیان این‌که ایجاد ادیان ساختگی همواره از ترفندهای استعمارگران برای منحرف‌نمودن دینداری صحیح و جایگزینی آن با ادیان الهی مرسوم بوده، تصریح کرد: امروز برخی عرفان های نوظهور و کاذب در جامعه در حال گسترش هستند که باید مراقب بود.

معاون پژوهش مدرسه علمیه صالحیه قزوین در پایان گفت: این دوره از روز هفتم بهمن ماه سال جاری برای طلاب پایه های اول تا چهارم برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha