جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور با بیان این که انقلاب مولود حوزه‌های علمیه است، گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی، در پرتو ولایت، تلاش روحانیت، و بیداری حوزه های علمیه توانست برکات زیادی برای ایران اسلامی به ارمغان بیاورد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از مشهد، حجت‌الاسلام و المسلمین محمود جمشیدی، مدیر حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور، در  دوره آموزشی «تربیت و تعالی اساتید بسیجی» که ظهر امروز در سالن همایش های مجتمع فرهنگی-اقامتی امامت برگزار شد، پیرامون تأثیر حوزه در شکل گیری انقلاب اسلامی گفت: انقلاب از درون حوزه‌های علمیه بود؛ حوزه علمیه، مرجعیت و روحانیت آن دوره نتوانست لایحه کاپیتولاسیون را بپذیرد و از دورن حوزه های علمیه مبارزه با استعمار آغاز شد.

عضو جامعه مدرسین حوزه افزود: امام خمینی(ره) با ظرفیتی که در دورن حوزه های علمیه بود، توانست در مقابل زور و استکبار ایستادگی و انقلاب کند.

مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی مصداق آیه الذین مکانهم است، افزود: با توجه خدای باری تعالی به مردم و به واسطه رهبری امام، روحانیت بیدار و اساتید برجسته حوزه، جمهوری اسلامی شکل گرفته است.

وی با اشاره به تلاش ها و رنج هایی که روحانیت از ابتدای  نهضت انقلاب اسلامی تا به امروز کشیدند، گفت: از اشتباهات استراتژیک شاه تبعید علما بود، که این امر زمینه‌ساز انقلاب شد، مانند آیت الله مشکینی که در رابطه با تبعید خود می‌گفت، من با ورود به شهرها در مساجد نماز جماعت و جلسات قرآن برگزار می کردم، با تشکیل این برنامه ها، مسئولان شهر مرا مانند برده از یک شهر به شهر دیگر انتقال می دادند و خراب کار معرفی می کردند.

حجت السلام و المسلمین جمشیدی افزود: انقلاب مولود حوزه‌های علمیه است، نظام مقدس جمهوری اسلامی،در پرتو ولایت، تلاش روحانیت، بیداری حوزه های علمیه است که توانست انقلاب را به مردم بدهد.

وی، هدف روحانیت از اینکه در بین مردم حضور دارد را همانند اهداف انبیا عنوان کرد و افزود: اگر حوزه های علمیه حوزه‌های علمیه نسبت به فرزند خودشان که انقلاب است، بی‌تفاوت باشند، این انقلاب دگرگون خواهد شد، لذا اگر حوزه علمیه هم از انقلاب دور شود، دیگر حوزه انقلابی نیست .

مدیر حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور با تاکید بر این که آینده انقلاب و حوزه های علمیه به یکدیگر وابسته است، افزود: به تعبیر مقام معظم رهبری حوزه علمیه، حوزه متحول و متحرک است، لذا باید نهضت علمی را در حوزه جدی گرفت.

عضو جامعه مدرسین حوزه در توضیح تحول در حوزه گفت: تحول به معنای این که حوزه پاسخگو باشد، در لحظه با آنچه که مبتلا است، مواجه شود. حوزه مانند یک سد عظیمی است که انرژی زیادی پشت آن متراکم بوده و این انرژی باید به اقصی نقاط دور برسد.

حجت الاسلام و المسلمین جمشیدی یکی از ویژگی های حوزه علمیه انقلابی را عالم به زمان دانست و گفت: امروز مدیران  و اساتید مدارس  علمیه بدانند، اگر طلبه جوانی چه در مدرسه خواهران و برادران، مرید گروه و جریانی غیر انقلابی و منحرفی شد، همه مقصر هستند، در این عرصه مسئول هستند .

به گفته این مقام مسئول نباید اجازه دهیم در حوزه های علمیه کشور، جریان های بی ریشه، بی تقوا و سیاسی ضد نظام رشد پیدا کند، زیرا حوزه محل رشد و ارتقا ارزش های انقلاب است.

مدیر حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور با اشاره به  اهمیت حضور طلاب در عرصه فضای مجازی گفت: امروز همه طلاب به خصوص اساتید حوزه و به ویژه خواهران، باید از فضای مجازی با توجه به نیاز روز، بهره مند شوند .

عضو جامعه مدرسین حوزه افزود: حوزه علمیه خوب، حوزه به هنگام و در لحظه است، امروز اکثر اساتید سطح دو به بالا هستند، خواهران حوزوی باید پیشتاز در عرصه جنگ نرم باشند.

وی با بیان اینکه  امروز ۸ هزار و 300 نفر در شبکه مجازی کوثر، تولید محتوای دینی می‌کنند، افزود: شبکه کوثر بزرگترین شبکه مجازی است، یک شبکه علمی، آموزشی و تبلیغی  است که بیش از 95 هزار عضو دارد .

حجت الاسلام و المسلمین جمشیدی، در ادامه با اشاره به این که ویژگی حوزه علمیه انقلابی بسیجی بودن ، پیشتازی و طلایه داری جنگ نرم است، افزود: حضرت علی(ع) می فرمایند " اطاعت الهی غنیمت انسان های زیرک است"، زیرا جبهه کفر محکوم به شکست است، همان طورکه  استکبار جهانی محکوم به شکست است، لذا اینها از شاخصه‌های حوزه علمیه انقلابی است تا در هنگام مقتضی، حضور داشته باشد .

وی در این باره افزود: ما در حوزه علمیه در حفظ این مسیر هیچ تردیدی، هیچ تحملی با هیچ کسی نداریم، حوزه در حرکت‌های سیاسی و اجتماعی به ویژه حوزه علمیه خواهران در مساله کیان و دفاع از نظام و ولی فقیه با هیچ جریان  و شخصی مجادله نخواهد داشت ،باید طلاب به این امانت‌های الهی که در دست ما است، توجه بیشتر داشته باشند .

مدیر حوزه های علمیه خوارهران کشور در پایان اظهار داشت: تولید علم منحصر به حوزه علمیه برادران نیست، بلکه خواهران در این عرصه نیز نقش دارد، حوزه علمیه وظیفه دارد پرچم‌دار توحید، مقابله با شبهات، جریان‌های ضد انقلاب در حوزه باشد، اگر حوزه علمیه نقاط ضعف خود را حل کند و برطرف کند و به این باور برسد که تنها در حوزه نباید مسئول باشد، دشمنان اسلام و ایران همیشه کشست خورده هستند .

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha