شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
ماموستا ملا محمد محمدی - کرمانشاه

حوزه/ ماموستا محمد محمدی گفت: قربانیان خشونت و تکفیر تکفیری ها، به تفکیک مذهب نیست و همه را در برمی گیرد و هیچ گاه نماینده یک مذهب نبوده و نباید آنان را در دایره مذهب تعریف کرد.

ماموستا محمد محمدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» اظهار داشت: آنان که به تفاسیر جاهلانه و فردی و یا فکری گروهی خود از اسلام پرداخته و به وضوح، سرسپردگی خود را به مکاتب یا سرویس های ضداسلام آشکار می سازند، اساسا افرادی دارای افکار منجمد بوده، درک درستی از اسلام نداشته و از بحث و گفتگو گریزانند.

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه ادامه داد: این افراد دین را نمی شناسند؛ چه رسد به اینکه درک درستی از مذهب داشته باشند. لذا قربانیان خشونت و تکفیر آنان، به تفکیک مذهب نیست و همه را در برمی گیرد و هیچگاه نماینده یک مذهب نبوده و نباید آنان را در دایره مذهب تعریف کرد.

این عالم اهل سنت با اشاره به این که وحدت در کرمانشاه، اصولی، بنیادین و پایدار است و به بخشی از فرهنگ غنی ملت این دیار درآمده است، ابراز داشت: دیگر پذیری و همزیستی همراه با درک و احترام به مقدسات مذهبی، رفتار متمدنانه اهالی این دیار بوده و پیوندهای خانوادگی با پیروان دیگر مذاهب، موضوعی پسندیده و حل شده و همسایگی، همکاری، همرزمی، همسنگری، همفکری، همدردی و همیاری از ویژگی ملت متحد کرمانشاه می باشد.

ماموستا محمدی خاطرنشان ساخت: تندروی، تعصب، هتک حرمت، ارتجاع، خرافه های مذهبی و طراحی های سیاسی اجتماعی یکسونگرانه و همچنین رفتارهای سلیقه ای، آسیبی برای این وحدت است که مسئولان و مدیران استان باید از آن دوری نمایند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha