پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام مرتضی محمدیان

حوزه/ آزمون سراسری مرحله پنجم طرح حافظان قرآن کریم همزمان با سراسر کشور با ثبت نام سه هزار و ۵۰۰ نفر شرکت کننده در سامانه اینترنتی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر بهمن ماه در تمامی نقاط استان برگزار خواهد شد

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بوشهر، حجت الاسلام مرتضی محمدیان، امروز در نشست خبری با تأکید براینکه قرآن، قانون اساسی انقلاب اسلامی است، گفت: آزمون سراسری مرحله پنجم طرح حافظان  قرآن کریم همزمان با سراسر کشور با ثبت نام سه هزار و 500 نفر شرکت کننده در سامانه اینترنتی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر بهمن ماه در تمامی نقاط استان برگزار خواهد شد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان بوشهربا بیان اینکه امسال بیش از  یک میلیون و 600 هزار نفر متقاضی در سطح کشور ثبت نام کرده اند اظهار داشت: حافظان قرآنی جهت شرکت در این آزمون در سامانه اینترنتی این اداره کل در رشته های (حفظ جزء ۳۰، حفظ جزء ۳۰ و ۱، حفظ جزء ۳۰ و ۲ و ۱، حفظ ۵ جزء اول، حفظ ۱۰ جزء اول، حفظ ۱۵ جزء اول، حفظ کل قرآن، حفظ ۱۵۰ موضوعی، حفظ ۳۰۰ موضوعی و حفظ ۱۲۰ موضوعی) ثبت نام کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه آزمون شفاهی و کتبی این دوره در ۲۸ بهمن ماه ساعت ۹ صبح در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه برگزار می شود گفت: مکان های مذکور متعاقبا در پایگاه اینترنتیbooshehr.oghaf.ir  و www.bu-oghaf.ir    مجددا اعلام خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر تصریح کرد:  کانال رسمی طرح تربیت حافظان قرآن کریم به آدرس@tarbiyathafezan شروع به فعالیت کرده است و تمامی اخبار و رویدادهای آزمون در آن انعکاس داده خواهد شد.

حجت الاسلام محمدیان با بیان اینکه هر فرد مجاز به شرکت در آزمون یکی از ۱۱ رشته های حفظ قرآن است افزود: آن دسته از داوطلبانی که توانایی خواندن و نوشتن را ندارند، می توانند از یک نفر همراه (حتی المقدور مربی یا والدین) صرفاً برای خواندن سؤالات و درج گزینه‌ها در پاسخنامه، کمک بگیرند.

وی بقاع متبرکه را «قطب فرهنگی»  دانست  و  تصریح کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه امسال در پنجمین سال برگزاری این طرح عظیم، مفتخر است که تربیت یک و نیم میلیون حافظ قرآن را در پنج سال  آینده هدف‌گزاری کند و بدین جهت پنجمین مرحله آزمون‌های حفظ ترتیبی و موضوعی را به صورت سراسری در ۱۱ رشته برگزار می‌کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر گفت: حد نصاب قبولی برای دریافت گواهینامه پایان دوره مرحله پنجم، کسب حداقل نمره ۷۰ از مجموع نتایج  آزمون دو بخش شفاهی و کتبی است؛ از این رو داوطلبانی  که در آزمون شفاهی موفق به أخذ نمره مطلوب نشده‌اند، برای کسب حد نصاب قبولی در آزمون کتبی تلاش کنند.

حجت الاسلام محمدیان اظهار داشت:  حافظانی که از مجموع دو بخش آزمون، حد نصاب قبولی (امتیاز ۷۰ به بالا) را کسب کنند، گواهینامه پایان دوره مرحله پنجم اعطاء می‌شود.

وی در مورد مربیان کلاس های حفظ قرآن استان بوشهر که  تا کنون از وجود دوره های کلاس های آموزشی طرح تربیت مربی حفظ قرآن بهره نبرده اند خاطر نشان کرد: از سوی معاونت فرهنگی و اجتماعی این اداره کل از سال های ۹۳ تا ۹۵ به ترتیب تعداد(۴۱ نفر، ۹۰ نفر، ۱۵۰ نفر) مربی برای گذراندان طرح به شهر مقدس قم اعزام شده اند که  هزینه تمامی این دوره های کلاس های آموزشی به صورت رایگان برگزار شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر  در ادامه سن بالای ۱۸ و پایین ۴۰ سال و همچنین حفظ حداقل ۵ جزء از قرآن کریم را از شرایط شرکت در این دوره ها برشمرد و افزود: سازمان اوقاف و امور خیریه در اعتلای فرهنگ قرآنی کشور و به دنبال تحقق تدابیر رهبر انقلاب و همچنین در خصوص تربیت 10 میلیون حافظ قرآن کریم در چهار سال گذشته موفق به تربیت یک میلیون و  200 هزار نفر حافظ در 11 رشته حفظ ترتیبی و موضوعی شد.

حجت الاسلام محمدیان در پایان  با بیان اینکه مرکز ملی تربیت مربی حفظ قرآن کریم در شهر مقدس قم در دو سطح مقدماتی و تکمیلی راه اندازی شد گفت: تحقق بخشیدن به منویات رهبر معظم انقلاب برای تربیت حافظان قرآن و تأمین نیروی انسانی مورد نیاز کلاس‌های تربیت حافظان را بخشی از اهداف در تربیت مربی حافظان قرآن کریم سازمان اوقاف و امورخیریه است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha