شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام علیرضا حسینی-امام جمعه شهرستان درمیان خراسان جنوبی

حوزه/ مهمترین مخاطب هجمه های فرهنگی ضد انقلاب، نسل جوان هستند؛ لذا طلاب جوان باید به سمت و سوی جوانان حرکت کرده و با آنها نسبت به رابطه دوستی اقدام نمایند.

حجت الاسلام علیرضا حسینی، امام جمعه درمیان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در بیرجند، با اشاره به اینکه از رسالت های اصلی هر مبلغ دینی مراجعه به آیه 122 سوره توبه« وَ ما کانَ الْمُؤْمِنُونَ لِيَنْفِرُوا کَافَّةً فَلَوْ لا نَفَرَ مِنْ کُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طائِفَةٌ لِيَتَفَقَّهُوا فِي الدِّينِ وَ لِيُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذا رَجَعُوا إِلَيْهِمْ لَعَلَّهُمْ يَحْذَرُونَ» است، اظهار داشت: قرآن دستور داده است هر طایفه ای به دنبال تفقه در دین رفته و قوم خود را نسبت به حقایق دین و معارف زندگی دنیوی و اخروی آشنا کنند.

وی تصریح کرد: در سنت انبیای الهی، علما و عرفا مراجعه و حضور در بستر جامعه و بطن مردم را سنت خود دانسته و اثرات و برکات زیادی را بر جای گذاشته اند.

امام جمعه شهرستان درمیان با اشاره به اینکه بعد از انقلاب اسلامی جبهه حمایتی و حماسی بر مسائل اجتماع اضافه شد، تبیین کرد: حضور مبلغان دینی که مروج حاکمیت اسلامی و ولایی هستند، در اجتماع نماینگر شده و تأثیرات زیادی را برای جامعه به ارمغان آورده است.

حجت الاسلام حسینی، دانشجویان و دانش آموزان را آینده سازان جامعه دانست و بیان داشت: این قشر از جامعه دارای فطرتی خداجو و حقیقت جو هستند؛ لذا هرپچه که در سنین جوانی بر اذهان آنها حک شود پاینده خواهد بود.

وی با تأکید بر اینکه مبلغان دینی و روحانیون طرح هجرت باید، جامعه هدف خود را جوانان قرار دهند، اضافه کرد: مهمترین مخاطب هجمه های فرهنگی ضد انقلاب نسل جوان هستند؛ لذا طلاب جوان باید به سمت و سوی جوانان حرکت کرده و با آنها نسبت به رابطه دوستی اقدام نمایند.

امام جمعه درمیان با اشاره به اینکه در تبلیغ چهره به چهره طلبه با یک نفر روبروست، اظهار داشت: در این میان ارتباطی دو طرفه برقرار می شود که باید نسبت به استمرار آن تلاش کنیم.

حجت الاسلام حسینی با تأکید بر اینکه روحانیون در روستاها باید رفت و آمد داشته باشند و رابطه معاشرتی برقرار کنند، ادامه داد: این گروه از جامعه باید نسل جوان را بیشتر مورد توجه قرار دهند و علایق، اعتقادات، مشکلات و افکار جوانان را در نظر بگیرند؛ لذا در چنین مواقعی است که جوان احساس هویت می کند و امیدوار می شوند.

وی، مهمترین مشکل جامعه را در زمینه طرح هجرت عدم وجود مبلغین دانست و خاطرنشان کرد: تعداد طلبه ها در سطح کشور کم است و  پاسخگوی نیازهای مردم نیست.

امام جمعه درمیان با اشاره به اینکه طلاب فرهیخته بیشتر به سمت تحصیل و تألیف روی می آورند، خاطرنشان کرد: اگر مشکلات طلاب اعم از مسکن، بیمه و موارد دیگر حل شده و مورد پشتیبانی قرار گیرند، به سمت و سوی تبلیغ تشویق می شوند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha