شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام منصور فرجی مدیر حوزه کاشان

حوزه/ مدیرحوزه علمیه کاشان با بیان اینکه کاشان داری بیشترین شهید روحانی در بین شهرهای مختلف کشور است، بر لزوم تبیین آرمان شهداء برای نسل جوان جامعه تأکید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین منصورفرجی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کاشان با گرامی داشت یاد و خاطره شهداء گفت: دلیل اینکه عاشورا و انقلاب اسلامی ایران زنده می باشد، به خاطر این است که محور این امور، شهادت است .

وی افزود: یکی از فرازهای انقلاب اسلامی که برای دشمن قابل درک نیست، محوریت شهید و شهادت است که به قول شهید مطهری، هرجای تاریخ شیعه را نگاه می کنیم، نام یک و یا چند شهید را حتما خواهیم دید.

مدیرحوزه علمیه کاشان، با بیان اینکه شیعه در طول تاریخ با شهید و شهادت پیروز شد، ابراز داشت: به همین دلیل هم زنده نگاه داشتن یاد شهداء خصوصا شهدای روحانیت و طلاب، یکی از وظایف حوزه های علمیه و تمام اقشار جامعه می باشد.

این استاد حوزه با بیان اینکه بنا به فرموده مقام معظم رهبری یاد شهداء کمتر از شهادت نیست، گفت: درکنار زنده نگه‌داشتن یاد شهداء، عملکرد، عظمت و حضور شهداء در تمام صحنه های انقلاب  نیز زنده می‌شود.

وی به نقش بی بدیل روحانیت در پیروزی انقلاب اسلامی ایران و هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه شهرستان کاشان دارای بیشترین آمار روحانی و طلبه شهید در کشور می باشد، باید از زندگی این شهداء سرمشق بگیریم.

حجت الاسلام والمسلمین فرجی افزود: در زمانی که کاشان حدود 300طلبه در قم و حدود 300طلبه هم در کاشان  داشت، حدود  103 شهید روحانی خود را تقدیم انقلاب کرد و این یعنی یک ششم طلاب کاشان در آن زمان، شهید شدند که این آمار در هیچ قشر دیگری وجود ندارد.

وی افزود: با توجه به اینکه روحانیت کاشان به دلیل آمار بالای شهدای طلاب،  شاخص می باشد، باید به نحو شایسته با برگزاری یادواره‌ها، از این اقدام تجلیل شود.

مدیرحوزه علمیه کاشان یاد آورشد: برگزاری یادواره شهداء می تواند، راه، آرمان و وصیت خاص شهداء، خصوصا شهدای روحانی که در همه عرصه‌ها و زندگی اخلاقی خودشان شاخص بودند، برای طلاب، مردم و جوانان در ایران اسلامی، یک راه روشنگر و ممتاز باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha