پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/ نشست علمی رجال از سلسله نشست های علمی شکوه مرجعیت/آیت الله اعرافی

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه گفت: آیت الله العظمی بروجردی در ابعاد مختلف از جمله رجال،اصول و فقه و مباحث اجتماعی و مدیریتی صاحب مکتب بودند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیت الله اعرافی چهارشنبه شب در نشست علمی رجال، پیش نشست کنگره نکوداشت حضرت آیت الله بروجردی(ره) با عنوان «شکوه مرجعیت» که در کتابخانه مسجد اعظم  قم برگزار شد گفت: برگزاری این سلسله نشست ها ی علمی، برای بزرگداشت آیت الله العظمی بروجردی زیبنده و راهگشا است،‌ زیرا افرادی چون ما به دلیل اساتید خود، تحت تاثیر آیت الله العظمی خویی هستیم؛ ولی به نظر می رسد قم در معرفی شخصیت و فعالیت های علمی بزرگانی چون آیت الله بروجردی کوتاهی کرده است.

مدیر حوزه های علمیه بیان کرد: بسیاری از مباحثی که آیت الله  العظمی بروجردی به خصوص در حوزه رجال داشتند، بسیار دقیق است و از مطالعه  افکار ایشان استفاده های فراوانی می بریم.

وی با بیان اینکه باید اهتمام بیشتری  به دروس رجال داشته باشیم گفت: لازم است یک مجمع و انجمنی برای پرداختن به مباحث عمیق رجالی و مکاتبی که در این زمینه وجود دارد ایجاد شود.

مدیر حوزه های علمیه بیان کرد: آیت الله العظمی بروجردی علاوه بر اینکه در ابعاد مختلف علومی چون رجال،اصول، فقه و مباحث اجتماعی و مدیریتی عمیق و فکور بودند برای هر کدام از این علوم صاحب مکتب بود زیرا عمیق بودن یک مسئله است و داشتن مکتب مسئله دیگر.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه اظهار کرد: افکار آیت الله العظمی بروجردی در قم به عنوان جایگاه ایشان به خوبی امتداد پیدا نکرده در حالی که می بایست مجموعه افکار منظم این مرجع فقید شیعه در حوزه مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی گفت: انتظار داریم انجمن اصول حوزه در خصوص پرسش ها و گفتگوهایی که در عرصه های مختلف انجام می شود، ورود بیشتری داشته باشد؛ چون مباحث اصولی و علوم پیرامونی نیازمند دقت نظر و ورود جدی تر این انجمن است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha