پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیه ۹ سوره شمس

حوزه/ استاد حوزه با تاکید بر ضرورت رعایت زی طلبگی و شأن لباس روحانیت، افزود: اگر طلبه بخواهد به مقامات معنوی برسد، باید با جدیت درس بخواند و به تزکیه نفس بپردازد، در غیر این صورت ماندن او در حوزه هیچ اثری نخواهد داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، حجت الاسلام علیرضا ذبیح، شب گذشته در درس اخلاق مدرسه علمیه صاحب الزمان(عج) شهر اسد آباد با اشاره به فلسه وجودی عبادت، به عبادت های خود مغرور نشوید، چرا که این عبادات برای پیشرفت و تعال خود انسان است.

این استاد حوزه با تاکید بر ضرورت رعایت زی طلبگی و شأن لباس روحانیت، افزود: اگر طلبه بخواهد به مقامات معنوی برسد، باید با جدیت درس بخواند و به تزکیه نفس بپردازد، در غیر این صورت ماندن او در حوزه هیچ اثری نخواهد داشت.

وی ادامه داد: ضرورت تهذیب نفس آنقدر اهمیت دارد که در قرآن کریم خداوند متعال در یازده مرتبه قسم خورده است. خداوند در سوره شمس بعد از آن همه قسم می فرماید كه هر كس نفس را پاك گردانيد قطعا رستگار شد.

حجت الاسلام ذبیح خاطرنشان کرد: خداوند متعال خود در کالبد انسان روح دمیده است، پس این شرافتی که منصوب به ذات اقدس الهی است، لذا باید به تهذیب نفس اهتمام ویژه داشت.

انتهای پیام

  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha